Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Anerkendt iværksætter: Du skal ofre dig for fællesskabet

Node Image Upload 13840_classic-line-x13_7

Mange er måske af den opfattelse, at man skal arbejde hårdt og ikke mindst individuelt, hvis man skal opnå succes som iværksætter. Men det handler i meget højere grad om at ofre sig for fællesskabet, så andre omkring dig bliver bedre af din indsats, mener iværksætter og forfatter Jonathan Løw.

- Jeg arbejder 80 timer om ugen, så jeg er sikker på at få det meste ud af mit job, og så gør jeg ikke mindst en ekstra indsats, som kan mærkes på bundlinjen.

Sådan siger du måske om dig selv, når andre spørger, hvorfor du arbejder så meget, som du gør. Men der er ikke nødvendigvis sammenhæng mellem antal timers arbejde og udbyttet i sidste ende, mener iværksætter Jonathan Løw.

Det handler i stedet om at forstå, at fællesskabet på arbejdspladsen kan løfte både på gruppe- og individniveau. I hvert fald for ledere. Det skriver Jonathan Løw i Aarhus Stiftstidende.

- Selv i de mest konkurrenceprægede kulturer, så ved man fra forskningen, at vi faktisk præsterer bedst, når vi ikke tænker på vores egen vinding, men på organisationen som helhed, skriver han.

Løw, der er forfatter til bøgerne ”Listen Louder” og ”GURUBOGEN”, advokerer videre for, at for meget konkurrence på arbejdspladsen, hvilket kan være årsag til mange individuelle arbejdstimer, kan være direkte skadeligt for virksomheden.

- Desværre har en del virksomheder og ledere endnu ikke erkendt dette og tror stadigvæk, at bonusordninger og hård intern konkurrence skaber vinderkultur på den lange bane, mener Løw.

Er du interesseret i at høre mere omkring Jonathan Løw, der blev udnævnt som et af Danmarks 100 største ledertalenter af Berlingskes Nyhedsmagasin i 2007, er der mulighed for at læse hans to bøger, der begge har indtaget førstepladsen på de danske bestsellerlister. Løws baggrund er en stor palet af erfaring som iværksætter, online chef hos Bog & Idé, marketingschef hos KaosPiloterne og ikke mindst investor og rådgiver for startupfonden Accelerate.

Udover at skrive bøger om iværksætteri og ledelse, er Jonathan Løw også foredragsholder, hvor han med sine oplæg fokuserer særligt på fremtiden og kickstart af virksomheder.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen