Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Dykkeruret er mandens ultimative smykke

Node Image Upload 85865737-0x0ma.tmp

Til trods for smartphones og smartwatches er klassiske armbåndsure populære som aldrig før. Ifølge webshoppen Uniwatches går de fleste mænd efter et maskulint dykkerur, der både kan bruges til det aktive liv og til at give kant til et jakkesæt.

I en tid med smartphones, smartwatches og tidsmålere alle vegne kunne man godt tro, at klassiske armbåndsure var på retur. Men sådan er ikke – tvært imod. I dag handler armbåndsure mere om stil, end om tid, og mange mennesker anvender urene som smykker og accessories. Sådan lyder det fra direktør i Uniwatches, Chris Kaiser Sørensen, der startede webshoppen med armbåndsure for 6 år siden og siden har oplevet voksende efterspørgsel.

”Et ur er i dag først og fremmest et smykke – og ofte mandens eneste smykke. Vi kan se, at vi har mange faste kunder, der køber flere ure, så tendensen er helt klart, at man i dag ikke blot ejer ét ur, men flere. På den måde kan man vælge et, der passer til ens stil og til en given lejlighed. På samme vis er der mange brands, der nu laver deres ure med udskiftelig rem, så man kan matche sit outfit”, siger Chris Kaiser Sørensen, der nøje følger tendenserne på urmarkedet.

Dykkerure med signalværdi
Blandt de mange forskellige typer ure er det især de sporty ure, der hitter, og det handler ifølge Chris Kaiser Sørensen om signalværdien.

”Uret er i dag et statussymbol og bruges til at signalere, hvem man er. Hvis man har en hvid skjorte på, er det nærmest umuligt at se, om det er det ene eller det andet brand. Men uret er nemt aflæseligt og kan bruges til at flashe sin personlige stil. Og her er dykkeruret det ultimative smykke, fordi det er et meget maskulint ur med en stor skive og en ekstra tyngde, og det kan man fordel bruges både til det aktive liv og til jakkesættet. Og så er der også det, at mænd ofte vælger ure med flere funktioner – i modsætning til kvinder, der hellere vil have enkle ure, men til gengæld med mere guld og glamour”, siger Chris Kaiser Sørensen.

'Pingo-uret' er populært
Hos Uniwatches er der ét dykkerur, der skiller sig ud og sælger meget mere, end de andre. Det er modellen Citizen Promaster JP2000-08E, der er et ægte dykkerur med gummirem, solid urkasse og anvendelighed ned til minimum 20 atmosfærers tryk. Til trods for det sporty look er det stadig stilfuldt og elegant og rammer lige ned i gruppen af mænd mellem 20 og 45 år.

”Citizen er verdenskendt for deres høje kvalitet til fornuftige priser. De laver bundsolide ure med 5 års garanti på urværkerne, og vi har nærmest aldrig reklamationer på dem. Modellen Promaster JP2000-08E er særlig populært og har i mange år været det mest solgte dykkerur i Danmark. Det er kendt i brede kredse som 'Pingo-uret', og med det får man lidt af auraen fra frømandskorpset, samtidig med, at man får et cool ur, der kan anvendes i alle situationer”, siger Chris Kaiser Sørensen.

Gå på jagt efter dit næste herreur herunder
1. Herreure
2. Dykkerure
3. Særlige tilbud

Se mere på www.uniwatches.dk

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen