Berlingske Business
10:32Eurozonens PMI-indeks overrasker positivt
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Toyota topper på kundeservice

Node Image Upload mest-tilfredse-bilejere-AutoIndex2015-toyota.jpg

Nye tal fra den største tilfredshedsundersøgelse i bilbranchen i Danmark, FDMs og Loyalty Group’s AutoIndex 2015, viser, at Toyotas bilejere for 13. gang i træk er de mest tilfredse i salgslokalet ...

Nye tal fra den største tilfredshedsundersøgelse i bilbranchen i Danmark, FDMs og Loyalty Group’s AutoIndex 2015, viser, at Toyotas bilejere for 13. gang i træk er de mest tilfredse i salgslokalet og på værkstedet.

Toyota slår konkurrenterne på kundeservice. Over 31.000 danske bilejere har svaret på spørgsmål om deres tilfredshed med 22 forskellig bilmærker. Og for 13. år i træk har Toyota de mest tilfredse bilejere på værkstedet og hos forhandleren.

"Vi er meget tilfredse med, at AutoIndex 2015 igen slår fast, at man hos Toyota opnår den bedste kundeservice i bilbranchen. Det er især glædeligt og bemærkelsesværdigt, at vi ikke bare yder markant bedre service end de øvrige gængse mærker, men at vi også er på et højere niveau end alle luksusmærkerne", siger Kristian Krapper, administrerende direktør hos Toyota Danmark A/S.

"De retmæssige vindere er dog i virkeligheden alle Toyota-forhandlere og værksteder, som vi selvfølgelig giver æren for det flotte resultat. Hele den danske Toyota-organisation arbejder konstant på at fastholde det højeste niveau – og så lige gøre det en ekstra tand bedre," fortæller Kristian Krapper videre og afslører dermed lidt af hemmeligheden bag den bemærkelsesværdige bedrift.

AutoIndex-undersøgelsen viser for 13. år i træk, at Toyota suverænt er de stærkeste bilmærke på kundeservice. Det er lige så længe, som undersøgelsen har eksisteret. Der er dog ingen grund til at hvile på laurbæerne ifølge Kristian Krapper:

"Vi udvikler og forbedrer hele tiden servicen over for vores kunder og forsøger at give dem lidt mere, end de måske forventer. Det er med til at øge tilliden til Toyota som billeverandør," bemærker han.

Endnu mere tilfredse bilejere end seneste år
Toyota scorer 893 indekspoint i AutoIndex-undersøgelsen i kategorien, der dækker bilejernes tilfredshed med forhandlerne, mens Toyota-bilejernes tilfredshed med de autoriserede Toyota-værksteder også høster ekstra store roser med hele 920 indekspoint.

Det er en stigning på 6 indekspoint siden undersøgelsen i 2014 og er et udtryk for, at Toyota-bilejernes tilfredshed med værkstederne - trods et i forvejen ekstremt højt niveau - fortsætter med at stige. Gennemsnittet for alle bilmærker ligger for værkstederne på 875 indekspoint.

Det er 13. år i træk, at FDM i samarbejde med konsulentfirmaet Loyalty Group gennemfører den omfattende AutoIndex-undersøgelse, der består af 120 detaljerede spørgsmål. Dette års undersøgelse blev gennemført i perioden fra januar til marts 2015, og en tilsvarende undersøgelse er også foretaget i Sverige og Norge, hvor Toyotas luksusmærke Lexus i flere år i træk har haft de mest tilfredse kunder.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen