Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Toyota sætter rekord med over 2.000 hybridbiler solgt i Danmark i år

Node Image Upload hybridbiler-solgt-2015.jpg

Hybridbiler er populære som aldrig før. I starten af november krydsede Toyota 2.000 solgte hybridbiler i 2015 – og det er en ny rekord.

Jane og Josef Pointinger fra Jyllinge på Sjælland kunne d. 6. november glæde sig over at være ejere nr. 2.000 af en Toyota hybridbil i år. Det endte med en Toyota Auris Hybrid, der også er blandt de mest populære hybridbiler herhjemme.

Der blev i 2013 indregistreret 1.062 Toyota hybridbiler, i 2014 fik 1.331 Toyota hybridbiler nummerplader på, mens der i år på knap 11 måneder allerede er indregistreret 2.021 Toyota hybridbiler svarende til en stigning på 76 procent sammenlignet med samme periode i fjor.

Danmarksrekorden for solgte hybridbiler sætter endnu en tyk streg under hybridbilens folkelige gennembrud på de danske veje. Toyota stod for 93% af hybridmarkedet i 2014.

Danmarks mest populære hybridbil er Toyota Yaris Hybrid

Toyota Yaris Hybrid er klart den mest solgte hybridbil i år med over 1.200 indregistrede biler, men også Toyota Auris og stationcar-modellen Auris Touring Sports gør sig bemærket med foreløbigt næsten 800 indregistrerede hybridbiler. Derudover bidrager Toyota Prius og verdens første 7-personers hybridbil Toyota Prius+ også til den danske hybridstatistik, så årets samlede salg altså her i november overstiger 2.000.

Stigningen i interessen for hybridbiler herhjemme finder blandt andet sin forklaring i en lettere, roligere og mere komfortabel køreoplevelse end hos benzin- og dieselbiler. Det fremhæver de nye hybridbilejere, Jane og Josef Pointinger, også:

"Første gang vi var ude og prøvekøre en hybridbil var vildt spændende og meget anderledes, end hvad vi har været vant til. Bilen er mere lydløs, og så har den automatgear, hvilket er nyt for mig. Men det giver bare en meget lettere og roligere kørsel. Det er super dejligt” siger Jane Pointinger.

Toyota har samlet set solgt over 5.000 hybridbiler, siden introduktionen af den første Toyota hybridbil i Danmark.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen