Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Toyota er verdens største bilproducent i 2014

Node Image Upload HYBRID_LOGO2.jpg

For tredje år i træk er Toyota kåret som verdens største bilproducent. Samtidig har bilmærket oplevet stigninger i salget verden over.

For tredje år i træk er Toyota kåret som verdens største bilproducent. Samtidig har bilmærket oplevet stigninger i salget verden over.

Toyota solgte på verdensplan 10,23 millioner biler i 2014, hvilket igen placerer den japanske bilproducent på en flot førsteplads.

Op imod hver anden solgte bil i Japan er fra Toyota. Salget steg i hjemlandet med 1 procent sammenlignet med året før, men det er ikke kun på hjemmefronten, at salget bliver ved med at vokse.

Toyota-salget uden for Japan steg nemlig endnu mere og endte på en stigning på 3 procent sammenlignet med året før. Det ender i et salg på 7,91 millioner bil uden for Japan i 2014.

I Europa steg Toyotas markedsandel og salg. Her var stigningen 5 procent ift. året før, og salget endte på 888.000 biler i Europa i 2014. I Danmark blev Toyota det fjerde bedst sælgende bilmærke i 2014.

Toyota er samtidig globalt set den største producent af hybridbiler i verden. Det er dog ikke et mål i sig selv at være de største:

"Det er naturligvis dejligt, når så mange mennesker har valgt at købe en fabriksny bil fra Toyota-koncernen i løbet af et enkelt år. Men det er ikke et mål i sig selv for Toyota at være størst i verden. Vi vil være bedst. Toyotas helt store fokus over hele verden er at opnå den største kundetilfredshed. Det forsøger vi at opnå bl.a. ved fortsat at udvikle bedre og bedre biler. Når vi gør det, vil det automatisk medføre gode resultater gennem et højt salg og en god indtjening," siger pressechef Anders Tystrup hos Toyota Danmark A/S.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen