Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Hybridbiler når nye højder i Danmark

Node Image Upload Yaris-mest-solgte-Hybridbil.jpg

En stigning på 50 procent i Toyotas salg af hybridbiler i forhold til tilsvarende periode sidste år markerer en mærkbar stigning i interessen for hybridbiler i Danmark.

En stigning på 50 procent i Toyotas salg af hybridbiler i forhold til tilsvarende periode sidste år markerer en mærkbar stigning i interessen for hybridbiler i Danmark.

Hybridbiler er det nye sort, og salgstallene stiger. Der er aldrig før blevet solgt så mange hybridbiler i Danmark, som der blev i første halvår af 2015. Toyota dominerer klart markedet med 1.039 solgte hybridbiler i årets første seks måneder.

I december 2013 passerede Toyota de 1.000 solgte hybridbiler. I 2014 skete det i oktober. I år har Toyota solgt 1.000 hybridbiler allerede i juni måned – altså efter mindre end et halvt år. Dette er ikke kun gode nyheder for Toyota. Det sætter samtidig også en tyk streg under hybridbilens fremmarch i Danmark.

Det er dog ikke kun herhjemme, at hybridbilen indynder sig. Toyota nærmer sig hastigt 8 mio. solgte hybridbiler på verdensplan siden introduktionen af verdens første masseproducerede hybridbil Prius i 1997.

I dag forhandler Toyota 27 hybridbiler på globalt plan. I Danmark står fem forskellige hybridmodeller på salgslisten med Yaris som den mest solgte hybridbil. Der blev i første halvår indregistreret 628 Yaris Hybrid og 408 Auris Hybrid. Yaris Hybrid har været den mest populære hybridbil i Danmark de seneste tre år.

Hybridbiler skal ikke lades op
En hybridbil skal du aldrig tænke på at lade op. Den kører på en kombination af el og benzin og lader sig selv op under kørsel. I modsætning til en elbil behøver du derfor ikke bekymre dig om rækkevidde, ladestik og ladestandere.

Pressechef Anders Tystrup hos Toyota Danmark A/S ser danskernes stigende interesse for hybridbiler som selvforstærkende.

"Flere og flere har fået kendskab til hybridbilens mange fordele og fortæller det videre til omgangskredsen. Vi oplever også, at rigtig mange danskere er solgt, når først de har prøvet en hybridbil og oplevet den støjfrie, glidende og stressfrie kørsel. Og så gør det jo ikke noget, at man samtidig er med til at gøre noget godt for klimaet og miljøet," bemærker Anders Tystrup.

Han peger også på, at prisen naturligvis har en betydning for hybridbilens gennembrud i Danmark. Hybridbiler er nemlig generelt blevet billigere:

"For seks-syv år siden kostede den billigste hybridbil knap en halv million kroner. I dag kan man vælge mellem flere til den halve pris eller lavere," siger Anders Tystrup og henviser bl.a. til markedets billigste hybridbil – Yaris Hybrid – der kan fås fra 179.990 kr., mens den noget større Auris Hybrid kan fås fra 259.990 kr.

Det er hovedsageligt private, der køber hybridbiler, men også et stigende antal virksomheder og især kommuner har for alvor fået smag for de mange fordele ved hybridbiler.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen