Berlingske Business
11:57Pandora tager toppen i grønt C25
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Historisk år for hybridbiler i Danmark

Node Image Upload YarisHybrid.jpg

Salget af hybridbiler i Danmark har nået historiske højder i 2014. 1.400 hybridbiler blev solgt med Toyota som markedets største aktør. Toyota satte rekord med over 1.300 solgte hybridbiler – det ...

Salget af hybridbiler i Danmark har nået historiske højder i 2014. 1.400 hybridbiler blev solgt med Toyota som markedets største aktør. Toyota satte rekord med over 1.300 solgte hybridbiler – det er 93% af markedet i Danmark.

Hybridbiler er populære som aldrig før, og salget i Danmark i 2014 endte på rekordhøje 1.435 hybridbiler. Antallet af de miljørigtige hybridbiler på de danske veje har heller aldrig været højere.

Toyota solgte 1.331 hybridbiler i Danmark i 2014 – det er en rekord, der videre cementerer Toyotas position som førende for udviklingen og salget af det miljørigtige alternativ hybridbilen.

Siden introduktionen af verdens første masseproducerede hybridbil Toyota Prius i 1997, har Toyota nu solgt 7 mio. hybridbiler på verdensplan.

Yaris Hybrid er Danmarks mest populære hybridbil
Der blev i 2014 indregistreret over 800 Yaris Hybrid, som for tredje år i træk kan kalde sig Danmarks mest populære hybridbil. Den næstmest solgte hybridbil i Danmark i fjor blev Toyota Auris Hybrid med knap 500 solgte eksemplarer.

Det er for det meste private, der køber hybridbiler, men også et stigende antal virksomheder og især kommuner har for alvor fået smag for de mange fordele ved hybridbiler.

"Vi har haft et forrygende 2014, hvor vi rundede 1.000 solgte Toyota hybridbiler allerede ved udgangen af oktober og igen satte ny rekord for antallet af solgte hybridbiler for et helt år. Hver femte Yaris og hver tredje Auris sælges nu som hybrid," fortæller en glad pressechef Anders Tystrup hos Toyota Danmark A/S.

Han nævner flere årsager til danskernes stigende interesse for hybridbiler.

Let samvittigheden – Miljørigtig og billigere i drift
"​​En hybridbil er utrolig støjsvag og komfortabel at køre i. Den har som standard altid automatgear, hvilket gør den perfekt til de fleste menneskers daglige køreture. Og så betyder det meget, at den også både er miljørigtig og økonomisk. På den måde gør man altså noget godt for miljøet samtidig med, at man sparer en masse penge på benzinregningen og på ejerafgiften” forklarer Anders Tystrup.

Stigningen i salget kan også forklares ved, at hybridbiler er blevet langt mere tilgængelige i prisniveau. En Yaris Hybrid koster i dag således fra 179.996 kr.

Toyotas hybridbiler kører på en kombination af el og benzin. Bilen lader sig selv op under kørslen, hvilket sparer bilejeren for bekymringer om rækkevidde og bøvl med at lade bilen op.

Læs og se mere om Toyota Yaris Hybrid her

Læs og se mere om Toyota Auris Hybrid her

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen