Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Unge iværksættere trodser krisen og starter nyt op

Unge iværksættere trodser krisen og starter nyt op

Recession og daglige nyheder om faldende huspriser og stigende oliepriser er godt nyt for unge, danske iværksættere - i hvert fald giver mange sig i kast med at etablere egen virksomhed i stedet ...

Recession og daglige nyheder om faldende huspriser og stigende oliepriser er godt nyt for unge, danske iværksættere - i hvert fald giver mange sig i kast med at etablere egen virksomhed i stedet for at gå med aviser og sætte produkter på plads nede i det lokale supermarked.

Et godt eksempel på dette, der for nyligt blev nævnt i AarhusInnovation.dk, er Elekcig.dk, der sælger e-cigaretter. Elekcig.dk er startet af de to gymnasie-studerende Emil Eriksen og Rasmus Holdt, der nu ved siden af deres studie sælger dampvæske og e-cigaret-starter-kits på nettet.

Emil Eriksen fortæller, hvordan de kom i gang:

"Ingen af os havde tidligere erfaring med at drive webshop og hvad der hører dertil. Det hele var meget nyt for os, men heldigvis havde vi god hjælp at hente bla. ved at læse indlæg på forskellige iværksætter sites, men også ved at spørge vores kammerater til råds."

Emil Eriksen og Rasmus Holdt er ikke alene om at trodse krisen.

Et andet eksempel er danske Emil Blücher, der i stedet for at fortsætte i uddannelsessystemet har valgt at satse på at levere online markedsføring og startede videotjenesten Marketing.dk. Noget, han ikke har fortrudt:

"Jeg får mulighed for at prøve nogle ting, jeg ellers var gået glip af, og jeg glæder mig til at stå op hver eneste morgen for at møde ind og give den en skalle. Arbejdet bærer her lønnen i sig selv og så er hver dag en god dag."

Halfdan Timm, der arbejder med online markedsføring og derfor er tilknyttet flere unge iværksætter, har et bud på, hvorfor det går så godt lige nu:

"En recession er en oplagt mulighed for at opdage huller i markedet. Hvis der er røget 25 % af markedet, er der stadig 75 % tilbage. De unge danske iværksættere er gode til at se disse sidste 75 % i stedet for at ærgre sig over de første 25, og det skaber resultater."

Hverken Emil Eriksen, Rasmus Holdt eller Emil Blücher ved, hvad fremtiden byder, da de for nu er fokuserede på deres eksisterende projekter.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen