Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Liberal spillelov har intensiveret konkurrencen online

Den danske spillelov blev per 1.1.2008 kraftigt liberaliseret, hvilket betød, at langt flere spillere rykkede ind på det danske marked indenfor sportsbetting og kasino m.fl. Konkurrencen er blevet ...

Den danske spillelov blev per 1.1.2008 kraftigt liberaliseret, hvilket betød, at langt flere spillere rykkede ind på det danske marked indenfor sportsbetting og kasino m.fl. Konkurrencen er blevet særdeles intensiveret - og det kan mærkes, siger spillerne.

Før den 1.1.2008 havde Danske Spil monopol på det danske spilmarked, men dette blev blødt op, og aktører som Unibet, Bet365 og Ladbrokes var ikke sene til at rykke ind på det danske marked for kortspil, sportsbetting og lignende. Den liberale spillelov har virket efter hensigten i den forstand, at den danske hobbyspiller nu har langt flere lovlige alternativer at vælge imellem - men den har også gjort det til et svært erhverv at drive forretning:

Nicolai Kostakis driver dagligt forretning som formidler mellem hobbyspillere og spiludbydere og har derfor haft liberaliseringen helt tæt på kroppen:

"Vores position er blevet langt mere usikker i det regulerede marked, end den nogensinde var før lovgivningen, hvor opkøb af relevante aktører i markedet ikke forekom så ofte endda."

Opkøbene, Nicolai refererer til, forekom i stort tal i 2012. Unibet købte Bet24, Betsson Group opkøbte NordicBet og sådan fortsatte det hele vejen rundt. Det er dog ikke så skidt, at det ikke er godt for noget:
 
"Skal der lidt positive afslutningsord på skal det nævnes, at lovgivningen også har medført et øget reklametryk i de store medier, hvilket - overordnet set - øger interessen for at spille på nettet."

Halfdan Timm, der beskæftiger sig med online markedsføring, har også lagt mærke til tendensen på egne websites.

"Liberaliseringen har gjort det mere tilgængeligt og mere stuerent at spille online, hvilket har fået flere i gang. Jeg er glad for at se, markedet har udviklet sig. Som spilleglad dansker har man i dag flere alternativer end nogensinde før, hvis man gerne vil spille på den næste Premier League-kamp."

Nicolai Kostakis anfører slutteligt, at den øgede konkurrence alt i alt er til fordel for spilleren. Flere spille på markedet betyder bedre muligheder og odds til slutbrugeren - den øgede konkurrence er samlet set at konkludere som en succes.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen