Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Konkurrencen om annoncepladserne tilspidses i søgemaskinerne

Konkurrencen om annoncepladserne tilspidses i søgemaskinerne

PPC-annoncering - Price Per Click - er en nem måde at komme til tops i søgemaskinerne på. Men det har nu flere og flere webshops og danske virksomheder fundet ud af - og det betyder, at det koster ...

PPC-annoncering - Price Per Click - er en nem måde at komme til tops i søgemaskinerne på. Men det har nu flere og flere webshops og danske virksomheder fundet ud af - og det betyder, at det koster mere og mere at ligge øverst i forhold til søgemaskineannoncer.

Google sidder på 90 % af søgninger i Danmark og det er derfor Googles AdWords-program, der tiltrækker sig den største mængde opmærksom fra annoncørerne. Men hvor det for et par år siden kostede blot et par kroner koster det for mange konkurrenceprægede søgeord i dag to-cifrede beløb at ligge øverst med ens annonce.

"Der er kommet mere konkurrence og det betyder højere priser. Derfor skal man også være mere end skarp med ens annoncer" fortæller Jesper Hvejsel, der ejer den Aarhus-baserede webshop Made4men.dk.

De høje annoncepriser medfører, at virksomhederne skal til at bruge penge på konverteringsoptimering. Sådan lyder det fra Halfdan Timm:

"Når man får færre brugere for de samme penge i søgemaskinerne, skal de brugere også lægge flere penge i biksen. Jeg tror, at konverteringsoptimering bliver meget vigtigere i fremtiden, end det ser ud til at være i danske virksomheder lige nu".

Konverteringsoptimering går ud på at forvandle flere af ens besøgende til kunder - det kunne være ved at gøre et website mere simpelt, at gøre det klart at tilmelde sig nyhedsbreve, at bestille en vare eller hvad konverteringen ellers er og fjerne alle tænkelige forhindringer.

"Adskillige danskere specialiserer sig allerede nu i konverteringsoptimering og jeg tror, flere kommer til. Det er et emne, der kun bliver vigtigere i fremtiden", afslutter Halfdan Timm.

Jesper Hvejsel vil ikke ud med konkrete tal, men fortæller, at Made4men allerede nu bruger en del ressourcer på at konverteringsoptimere deres webshop.
 

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen