Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Den øverste plads i søgemaskinen betyder alt

Hvis du ligger på førstepladsen i Googles søgemaskine snupper du den største del af trafikken - og andenpladsen giver ikke nær så meget. Tredjepladsen er næsten lige meget og alt herunder er ikke ...

Hvis du ligger på førstepladsen i Googles søgemaskine snupper du den største del af trafikken - og andenpladsen giver ikke nær så meget. Tredjepladsen er næsten lige meget og alt herunder er ikke en stabil kilde til indtægt.

Så firkantet lyder det fra Halfdan Timm, der beskæftiger sig med søgemaskineoptimering i Halfdan Timm ApS.

"Vi ved fra undersøgelser, at førstepladsen i Googles organiske søgeresultater kan regne med cirka 50 % af alle de besøgende. Andenpladsen får kun 15 %. Og begge procentsatser er endda endnu mindre ved 3 store annonceblokke og billeder, hvor det kun bliver endnu vigtigere at have førstepladsen".

Vejen til førstepladsen på et givent søgeord sker ved hjælp af såkaldt søgemaskineoptimering.

"Det handler om at lave et så godt resultat, at Google ikke kan andet end at give en førstepladsen for ens søgeord" fortæller Halfdan Timm.

Søgemaskineoptimering er en langvarig proces, hvor resultaterne ikke skabes fra den ene dag til den anden. Det fortæller Emil Eriksen fra Elekcig.dk, der sælger elektriske cigaretter, hvor betalte annoncer slet ikke kan lade sig gøre i søgemaskinerne som følge af varens tilstand:

"Hos os betyder de øverste placeringer i søgemaskinerne alt og det har vi arbejdet på løbende i snart et år. Det tog måneder før end frugterne viste sig, men siden da er investeringen i søgemaskineoptimering blot blevet bedre og bedre."

Hvor lang tid det tager at erobre førstepladsen - og altså de besøgende interesseret i dette - varierer alt efter konkurrencen på søgeordet, fortæller Halfdan Timm:

"Ønsker man at gå op at rangere på meget tunge søgeord som akasser, mobiltelefonabonnementer, computere, kviklån, forsikringer og lignende tager det lang tid og mange ressourcer kontra mere menneskelige søgeord som for eksempel 'computer etui'" og konkluderer:

"Des flere penge, der er at tjene, des længere tid tager det også førend søgemaskineoptimering er givtigt."

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen