Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Bilhandlen er blevet digital

Muligheden for at se på og sortere blandt biler fra hele landet, for at gemme ens favoritter og for at sidde bag skærmen med et varmt tæppe har trukket danskerne fra den gamle brugtvognsforhandler ...

Muligheden for at se på og sortere blandt biler fra hele landet, for at gemme ens favoritter og for at sidde bag skærmen med et varmt tæppe har trukket danskerne fra den gamle brugtvognsforhandler og over på internettet.

Sådan lyder den klare dom fra Jan Balslev, ejer af brugtvognsportalen Bil.dk, der oplever vækst:

"Vi kan tydeligt på Bil.dk se, at der er større og større interesse for at sælge bilen online. Jeg tror især det er muligheden for at overskue markedet samt at kontakte interessante muligheder uden at skulle stå hos en suspekt brugtvognshandler, der tiltrækker danskerne."

Væksten har været fast igennem et længere stykke tid. Det er med flere bilportaler online blevet meget nemt hurtigt at danne sig et overblik over tusindvis af biler til salg over hele Danmark. Og netop udvalget er den primære faktor bag væksten, Bil.dk blandt andre portaler har oplevet, mener Halfdan Timm fra Timm Textus:

"Det er blevet muligt at overskue mulighederne ved hjælp af moderne portaler. Jeg regner med, at alle brugte biler handles online inden udgangen af det nuværende årti. Og jeg tror samtidigt også, at en større kamp vil opstå mellem de 3-4 største bilportaler på nettet i løbet af de næste par måneder eller år om alle kunderne."

Bilportalerne tager et vist beløb i gebyr efter at have solgt en bil, og med et marked i konstant vækst undrer det ikke Halfdan Timm, at nye portaler i øjeblikket skyder op:

"Bil.dk, Bilzonen.dk og Bilbasen.dk er blot tre portaler. Jeg tror ikke det er de eneste tre, vi i fremtiden skal registrere os på, hvis vi vil sælge vores bil på nettet. Det bliver en spændende kamp at følge og jeg glæder mig til at se, hvilken markedsføring, de ønsker at benytte sig af."

Bil.dk og Jan Balslev glæder sig meget til det kommende år og regner med fortsat vækst over hele linjen. Januar måned tegner i følge Jan allerede til at blive den bedste i Bil.dk's historie.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen