Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

SKF indgår ny samarbejdsaftale vedr. marinesektoren

To gamle kendinge indgår samarbejdsaftale

To gamle kendinge indgår samarbejdsaftale

 - og kan nu levere nye, effektive løsninger til marinesektoren

SKF Danmark A/S og A.C. Lemvigh-Müller har indledt et samarbejde om levering af produkter samt rådgivning og serviceydelser til den maritime industri.  A.C. Lemvigh-Müller bliver således SKF’s danske agent inden for dette område med relaterede produkter.

Begge virksomheder er erfarne spillere på marked, og dette blev da også understreget ved, at samarbejdsaftalen blev underskrevet  i forbindelse med, at SKF Danmark A/S fejrede sit 100 års jubilæum på Herning Industrimesse 2013.

Baggrunden for at indlede samarbejdet er blandt andet SKF’s overtagelse af den tyske leverandør af skibskomponenter Blohm+ Voss Industries (BVI). En virksomhed, som A.C. Lemvigh-Müller har repræsenteret i Danmark siden 1947.

BVI er en af de førende producenter og serviceleverandører af kvalitetsudstyr til kritiske applikationer inden for marinesektoren. Dette inkluderer blandt andet akselkomponenter (tætninger og lejer), stabilisatorer og olie-/vandseparatorer. Overtagelsen af BVI passer godt til SKF’s strategi inden for marinesektoren og komplementerer SKF’s eksisterende marineprodukter og servicetilbud.

”Med den viden og de erfaringer som A.C. Lemvigh Müller har både om BVI samt det maritime marked i Danmark, Grønland og Færøerne er det helt naturligt og et stort plus at indgå denne samarbejdsaftale.  Det vil styrke SKF, som en af de førende leverandører af blandt andet tætningsløsninger og hydrodynamiske lejer til marineindustrien” siger Kim Knudsen, administrerende direktør, SKF Danmark A/S.

”På samme måde kan A.C. Lemvigh Müller, som agent for SKF, drage stor fordel af både  SKF’s brand og muligheden for at supplere den nuværende produktportefølje med produkterne fra SKF’s fem produktplatforme: Lejer og enheder, Tætninger, Service, Smøreløsninger og Mekatronik. Ved at indgå denne aftale og ved at kombinere vores kapaciteter, står vi stærkt, når det gælder om at levere effektive løsninger til vores maritime kunder” slutter Kim Knudsen.




 

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen