Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Ny chef sender velfærdskomet ud i verden

Node Image Upload Sekoia på BKH.jpg

Teknologiplatformen Sekoia er i fuld gang med at forvandle dansk iværksættersucces til internationalt væksteventyr. Men nye udfordringer kræver nye kompetencer.

I denne uge sætter tech-iværksætter og tidligere international salgschef i IBX,Mads Fischer Rasmussen, sig i direktørstolen i Sekoia. En dansk virksomhed, der siden 2011 har opnået stor succes med sit digitale værktøj målrettet ældre- og specialplejen. Dermed afløser han medstifter Ole Langvad Wessby, der bliver i virksomheden som chef for forretningsudvikling.

”Sekoia er inde i en fantastisk udvikling, hvor næste skridt er at udfolde den internationalisering, vi har indledt det seneste år. Derfor har vi evalueret på de kompetencer, det kræver, og sat et hold, der modsvarer de kommende udfordringer,” siger Ole Langvad Wessby. Han beskriver direktørskiftet som en helt naturlig udvikling i virksomhedens rejse.

Et synspunkt, han deler med tidligere Just-Eat direktør Klaus Nyengaard, der er formand for Sekoias bestyrelse.

”Det eneste vi har diskuteret i forhold til skiftet er, hvornår det skulle gennemføres, men vi har brugt lang tid på at finde den rigtige kandidat. Det har vi fundet i Mads, der nu skal stå i spidsen for at sælge et velafprøvet produkt i nogle markeder, hvor kunderne i princippet er de samme, men hvor plejesektoren i langt højere grader privat funderet,” siger Klaus Nyengaard.

Stockholm og London
Sekoia er på fire år gået fra at være en dansk iværksættervirksomhed med en vision om at gøre en forskel, til at være en bredt funderet teknologivirksomhed med hovedkontor i Aarhus og kontorer i både London og Stockholm. Nu gælder det de umiddelbare nærmarkeder, og det passer den nye direktør perfekt.

”Vi er her for at blive førendepå verdensplan i vores kategori, cloud- og databaseret pleje-IT. I første omgang ved at servicere vores nuværende kunder og ellers fortsætte ud i Norden og Europa, hvor Sekoia allerede har indledt ekspansionen. Derefter gælder det resten af verden,” siger Mads Fischer Rasmussen, der har mange års leder- og salgserfaring fra netop cloud-baserede løsninger.

”Det er en forretningsmodel, jeg kender rigtigt godt, og samtidigt en udfordring i forhold til internationalisering, som jeg har førstehåndskendskab til. I Sekoia får jeg mulighed for – sammen med et utroligt dedikeret team – at kombinere det med en vision om at gøre en forskel for nogle mennesker, der har et klart behov,” siger Mads Fischer Rasmussen.

FAKTA
Sekoia er grundlagt i Aarhus i 2011som digitalt værktøj til pleje- og omsorgsområdet. Løsningen er implementeret påflere end 50 institutioner og plejecentre i 11 danske kommuner.De første svenske og engelske kunder er på vej, og i løbet af 2016 forventes en større kundetilgang. Sekoia giver overblik i hverdagen, letter arbejdsgange og sikrer en pleje, der tager udgangspunkt i den enkelte borger.  Månedligt understøtter Sekoia over 1 mio.plejeopgaver hos sine kunder.

Sekoia letter hverdagen i plejesektoren ved at samle alt fra daglige opgavelister og aktivitetskalendere til videokommunikation og telemedicin i sin softwareplatform.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen