Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Luksus-sexlegetøj på afbetaling hitter

Node Image Upload BB afbetaling.jpg

Kun flere og flere danskere vælger at erhveve deres nye luksus-vibrator og super-dildo på afbetaling over fx 24 måneder. Hvorfor kun endnu flere sexlegetøjsprodukter vil havne under årets ...

Kun flere og flere danskere vælger at erhveve deres nye luksus-vibrator og super-dildo på afbetaling over fx 24 måneder. Hvorfor kun endnu flere sexlegetøjsprodukter vil havne under årets juletræer her i 2015, spår Danmarks førende webshop med salg af sexlegetøj.

Danmarks førende webshop med salg af alle typer af moderne sexlegetøjsprodukter, Sexshop.dk, regner med at mindst 25 procent af det kommende julesalg vil foregå via afbetalingsordninger. Den moderne danske køber af sexlegetøj sidestiller nemlig i højere og højere grad ny-indkøb til legetøjsskuffen med indkøb af fx ny Smartphone, fladskærm og hårde hvidevarer mv.

"De senere år har der været et stigende behov blandt danske købere af sexlegetøj for at kunne erhverve sig nogle af de lidt mere luksuriøse produkter på afbetaling. Ikke mindst set i lyset af, at nogle af de mest populære og efterspurgte sexlegetøjsprodukter på markedet ofte koster fra 400 – 500 kroner op opefter.

Enkelte luksusvarer i bedste kvalitet koster her i 2015 et pænt stykke over 1000 kroner, og det har langt fra alle altså ikke råd til lige her og nu. Hvorfor vi nu, for at efterkomme et kun stigende behov, har givet webshoppens kunder mulighed for at afbetale på produkter i op til 24 måneder rentefrit" forklarer Michael Peter Hansen, indehaver af Sexshop.dk, hvor afdragsbetalingsordninger er i endda meget kraftig stigning.

25 procent eller mere ved årsskiftet
"For kort tid siden tog vi hul på denne betalingsmulighed, men allerede nu, fortæller vores seneste opgørelser, kommer lige i underkanten af 10 procent af omsætningen fra netop afbetalingsaftaler. Når vi når frem til årsskiftet, hvor julehandlen er kommet med i regnskabet, så anslår vi at 25 procent eller måske endnu mere af omsætningen vil komme ind via afdragsordninger" fortsætter Michael Peter Hansen. Der er spændt på at se, om julesalget også i år kommer til at slå ny rekord. Han dog er ret så overbevist om. I Danmark er der nemlig ikke længere så stort tabu omkring at give hinanden diverse former for sexlegetøjsprodukter i både fødselsdagsgave og julegave.

"Det kan være svært at spare op til den store og forkromede gave, man rigtig gerne vil forære kæresten. Men kan man brede betalingen udover et år, 18 måneder eller mere, så ser det straks lidt mere lyst ud. Og tendensen går altså klart i retning af, at vi danskere, når det kommer til køb af sexlegetøjsprodukter, i kun højere og højere grad vælger at investere i kvalitet og luksus-mærker frem for de lidt mere billige produkter.

Jeg mener helt klart at man kan drage tydelige paralleller imellem danskernes køb af fx Smartphones, iPads og andre former for elektronik med den måde, vi her i 2015 erhverver os diverse former for sexlegetøj – og her kommer muligheden for at købe på afbetaling helt naturligt ind i billedet. I dag er en dildo nemlig ikke bare en dildo, en vibrator ikke bare en vibrator, men derimod ofte en eftertragtet og længe ønsket mærkevare, man investerer i og passer ekstra godt på.

Fremadrettet vil denne udvikling og tendens kun blive endnu mere udpræget, er vi hos www.sexhop.dk overbevist om, slutter indehaver Michael Peter Hansen.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen