Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Dansk sexlegetøjsiværksætter går ind på det tyske marked

Node Image Upload mph-sexshop.tmp

Efter bøgerne og filmen ”50 shades of Grey” er tabuet omkring sexlegetøj stort set forsvundet. Dermed fortsætter en tendens, der har været i gang i en del år og som nu får iværksættervirksomheden Scandia Trading ApS, der står bag danske Sexshop.dk, til at gå ind på det tyske marked med en investor i ryggen.

Det er efterhånden længe siden, at sexlegetøj var noget, der blev solgt fra skumle butikker med pornobiograf i baglokalet. I dag er sexlegetøj et marked, der på mange måder krydser gadgets med modetøj. Moderne sexlegetøj er et højteknologisk produkt med et design, der er væsentlig mere raffineret end fordums hudfarvede plastikdildoer.

Markedet er især henvendt til kvinder og præget af en række store brands, der er toneangivende på både funktionalitet og design. Samtidig er salget flyttet på nettet, hvor det er muligt at se på de mange forskellige produktkategorier i fred og ro og få varerne leveret direkte til hjemmeadressen med posten.

Stadig stort vækstpotentiale i sexlegetøj
For lidt over 4 år siden erhvervede revisoruddannede Michael Peter Hansen fra Padborg domænenavnet Sexshop.dk fra en bekendt, stiftede Scandia Trading ApS og startede sin egen webshop med sexlegetøj. Fra en omsætning på lige omkring 10.000 kroner om måneden i starten, har månedsopsætningen i dag rundet 1 million.

”Det var især filmen 50 Shades of Gray, der fik salget til at eksplodere. Fra at være noget ingen talte om, er det i dag lige så naturligt at købe sexlegetøj, som det er at gå ud og shoppe tøj, computer eller husholdningsmaskiner”, forklarer Michael Peter Hansen, ”og der kommer stadig flere nye til, der kaster sig ud i at eksperimentere med sexlegetøj. Så der er potentiale i markedet til mere.”

Investor gav mod på at gå ind i Tyskland
I starten af året fik Scandia Trading så en investor med ombord. Investoren har skudt et større millionbeløb ind i firmaet. Den nye investor betyder, at Scandia Trading nu har fået nye og kompetente kræfter ind, der bl.a. har hjulpet med at strømline og effektivisere den danske forretning yderligere.

”Samtidig er vi gået i gang med en større satsning i Tyskland, hvor vi her i foråret har lanceret et tysk søstersite til Sexshop.dk ved navn Palora.de. Her sælger vi sexlegetøj efter samme koncept som herhjemme og udviklingen ser allerede så positiv ud. Så vi forventer at kunne gentage den succes, vi har haft i Danmark”, udtaler Michael Peter Hansen.

Sexlegetøj skal sælges som modeprodukter
Allerede inden Michael Peter Hansen erhvervede Sexshop.dk, var sexlegetøj på vej fra pornoindustrien og over i modebranchen. Materialerne blev mere eksklusive og designet væsentligt mere raffineret end det var en gang. De mest innovative kræfter i det forløb er endt med at blive populære brands inden for sexlegetøj, og er i dag lige så velrenommerede som mange af de store modehuse. Navne som LELO, Fun Factory, We-Vibe, Fleshlight og Tenga vil afføde anderkendende nik fra kendere af branchen.

Nøglen til Sexshop.dk’s succes har ligget i udelukkende at fokusere på at sælge sexlegetøj som et modeprodukt og gå målrettet efter de kvindelige kunder. Derved er Sexshop.dk i løbet af de fire år gået fra at være en helt ukendt spiller på markedet og til at være et af de mest velkendte brands inden for sexlegetøj herhjemme.

Samtidig har Michael Peter Hansen hele vejen trimmet og optimeret sin forretning. Det har betydet, at Sexshop.dk gentagende gange er blevet kåret som Danmarks billigste sexshop – en titel webshoppen stadig er indehaver af her i 2016.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen