Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Overfald og voldtægt fylder i bevidstheden hos de unge under udlandsrejsen

Node Image Upload _test_image536px

Ifølge en ny undersøgelse foretaget af YouGov for safeAway Rejseforsikring, er især de unge bange for voldelige overgreb under udlandsrejsen.

23% af de adspurgte i alderen mellem 18 og 34 år var mest bange for at blive overfaldet, voldtaget eller røvet under deres seneste udlandsrejse. Dette tal står i kontrast til den ældre del af befolkningen: Her er kun 12% af de 35-70-årige bange for voldelige overgreb under rejsen.

En del af forklaringen ligger sandsynligvis i de unges adfærdsmønter, når de f.eks. er på ferie eller studieophold i udlandet.

”Flere unge deltager i det lokale natteliv, når de er i udlandet. Dette er modsætning til de lidt ældre rejsende, der som regel slutter feriedagen af med en god middag og en enkelt drink – hvorefter de går hjem,” siger Ole Ærthøj, direktør for safeAway Rejseforsikring.

Samtidig er der også langt flere unge, der tager på længere rejser – eksempelvis på backpacking. Her er ideen som regel at opleve noget helt andet, end det man ser derhjemme, og det kan lede den rejsende ud af de relativt sikre ”turistzoner” og ind på mere ukendt territorium.

safeAway, som forsikrer mange unge under 35 år, ser da også en højere frekvens af sådanne skader i det yngre segment. Antallet af anmeldte skader om voldelige overgreb er dog generelt lav i forhold til f.eks. sygdoms- og bagageskader.

Undersøgelsen havde til formål at undersøge, hvad de adspurgte danskere var mest bange for på deres sidste udlandsrejse. Bemærkelsesværdigt nok viser undersøgelsen at jo ældre folk bliver, desto mindre bekymrede bliver de for mulige skader såsom hospitalsindlæggelse eller bare at miste sin bagage. Når det gælder frygten for at miste bagage topper de unge igen listen: Hele 29% af de unge er nemlig bange for at miste deres bagage, mens det kun er 10% af de 44-75-årige.

”Når man er ung er ens dyreste ejendel sandsynligvis en computer eller en iPhone. Det betyder meget at miste værdier for 5-10.000 kr., mens det måske ikke er så slemt, når økonomien er lidt mere solid, hvilket den typisk er når man er etableret og i arbejde,” slutter Ole Ærthøj.

Undersøgelsen blev foretaget af YouGov den 13/11 - 15/11 på vegne af safeAway Rejseforsikring.

safeAway Rejseforsikring er et danskejet selskab, der udelukkende sælger rejseforsikringer online.

For mere information om undersøgelsen eller om safeAway, kontakt venligst direktør Ole Ærthøj på telefon 21 85 93 12 eller oae@safeaway.dk. Se også www.safeaway.dk.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen