Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Sådan spiller du ansvarligt i julen

Betting

Juledagene går ikke bare op i stress og gaveræs. Helligdagene efter jul giver masser af ledige stunder der skal fordrives. Det får mange til at starte på eller genoptage deres spil på online-kasinoer på nettet. Griber du det rigtigt an, kan det være et superhyggeligt indslag i julen.

Nu er det snart jul. Vi glæder os til juleaften, samværet med familien, hyggen og gaverne. Men i helligdagene efter jul er der rigeligt med ledig tid mellem julefrokoster og andre familiebegivenheder. Det er tid der, for de fleste, bare skal fordrives med et eller andet.

Her genbesøger de lejlighedsvise spillere oftest deres favorit-online-spil, ligesom mange finder på lige at undersøge om online-kasinospil i det hele taget er noget for dem. De vælger måske at ofre lidt af de pengegaver de fik til jul eller satse et par spareskillinger for dels at se om de har heldet med sig, og dels for at slå tiden ihjel.

Det kan blive et superhyggeligt tidsfordriv i den ellers stressede juletid. Bare du griber det rigtigt an og på forhånd beslutter dig for hvor mange penge du ønsker at bruge på dit online-spil.

Online-spilleautomater er bedst til nye og lejlighedsvise spillere
De fleste nybegyndere og lejlighedsvise spillere holder sig til de mange online-spilleautomater, der minder mere eller mindre om de gode, gammeldags enarmede tyveknægte.

Det er et godt sted at starte som online-spiller. For her lægger du et beløb i maskinen og kan så spille for det indtil pengene er brugt op. Hvert træk koster som regel det samme, og der er ikke nogen elementer i spillet der opfordrer til at du begynder at opføre dig uansvarligt med dine penge, sådan som der er i de spil hvor du kan satse på udfaldet.

Derved undgår du at du pludselig har fået brugt væsentlig flere penge end du havde sat dig for.

De fleste kan godt styre det
De fleste herhjemme, der spiller online på de forskellige hjemmesider der udbyder pengespil på nettet, spiller for hyggens skyld. De har godt styr på hvor mange penge de bruger på spil. Mange har således et fast budget de bruger hver måned, og stopper eller trapper ned når de har brugt pengene.

Det er heldigvis den slags online-spillere der er flest af. Samtidig gør forskellige spil-sites med licens herhjemme meget ud af at gøre det nemt for folk at styre hvor mange penge de bruger på online-spil.

Et site som f.eks. casino.dk, der er kendt for reklamerne med den heldige kartoffel, er ligefrem certificeret af Global Gambling Guidance Group (G4). Casino.dk har nemlig gjort det ekstra nemt for den enkelte at sætte sine egne grænser for hvor meget de vil spille for på sitet. De har også en test der fortæller dig hvorvidt du har en sund spilleadfærd eller spiller for meget. Derved kan du som spiller selv teste om du spiller ansvarligt og er opmærksom på faresignalerne ved ludomani.

Fysiske spil skaber flere ludomaner end online-spil
For nogle går det dog galt. Hvert år behandler Center for ludomani således omkring 700 danskere for sygelig afhængighed af spil. Det er dog imidlertid stadig de fysiske spilleautomater der giver de fleste problemer.

Af de behandlede havde kun 46 % problemer med spil på nettet. Af disse var der 45 % der primært havde problemer med poker, 27 % med online-spilleautomater og 18 % med spil som oddset og andre bettingspil. De sidste procent fordeler sig over flere, mindre spiltyper.  Så selv om online-spil har gjort adgang til pengespil nemmere, er det tilsyneladende stadig de fysiske spillemaskiner i landets spillehaller og bodegaer der skaber de største problemer.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen