Berlingske Business
10:32Israelsk fagforeningsboss truer Kåre Schultz med landsdækkende strejke
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Kostumemarkedet er en intens kamp

Node Image Upload shutterstock_319434395.tmp

Danmark er et land, som er præget af en sund konkurrence på mange markeder, hvilket giver kunderne de ultimative forhold, eftersom alle virksomheder presser hinanden til det yderste. Kunder kan nyde dette, da de på denne måde opnår en gode service, gode tilbud og meget mere hos nærmest alle forretninger rundt om i Danmark. Den intense konkurrenceform, hvor der er flere udbydere af samme produkt, kan findes i flere brancher i Danmark, hvilket betyder, at virksomhederne skal gøre noget ekstraordinært, hvis de vil differentiere sig fra hinanden. Et eksempel på et produkt, hvor kampen er intens, er kostumemarkedet. Vi køber jævnligt kostumer til forskellige lejligheder, og ofte kan vi finde nogle gode tilbud, som skyldes den hårde konkurrence, der findes på dette område.

De vil have fat på de unge
Kostumer bliver solgt lystigt til mange arrangementer, men det er hovedsageligt den unge del af befolkningen, som ofte har kikkerten indstillet mod kostumemarkedet. Der findes nemlig utallige lejligheder, hvor unge kan bruge et kostume. Sidste skoledag og karneval er to dage, hvor alle stort set bærer kostumer, og disse kostumer bliver ofte hentet fra de billigste steder, eller der hvor man har mulighed for den sjoveste udklædning.

Dette betyder derfor, at alle, der vil overleve på dette marked, skal skyde med spredehagl, når det kommer til deres kostumer. Der skal kunne findes lidt af hvert, hvis man skal mætte den enorme efterspørgslen, og det skal alle firmaer på dette marked være opmærksomme på. Det er dog ikke kun gruppen af teenagers, der skal rammes, idet de helt små også er et stort marked. De holder nemlig ligeledes meget af udklædninger, og det bliver brugt hyppigt fra de helt små til forskellige anledninger. Typisk er det i forbindelse med begivenheder i skolen, men fastelavn og halloween er også tidspunkter, hvor de små hopper i deres kostumer. Hos denne gruppe er det lidt anderledes kostumer, der skal tilbydes, idet de har en lidt anden smag end teenagerne, der gerne vil have nogle sjove og udfordrende kostumer. De små vil modsætningsvis gerne have noget, som der kan vises frem med stolthed. Det kan være et sejt kostume af yndlingshelten eller af den yndige prinsesse.

Overordnet set kan det siges, at efterspørgslen er stor, og virksomheder skal være klar med et bredt udvalg, hvis de ikke hurtigt vil falde bagud af dansen.

En af de største på markedet
Kampen er super intens på noget så børnevenligt som kostumer. Dette betyder, at virksomhederne skal bruge mange kræfter, hvis de vil opretholde deres placering på markedet. En af de virksomheder, der har gjort det til bravur, er Temashop.dk. De er blandt de klart største på det danske marked, og det er ofte her, unge går ind og køber, når du skal have deres kostumer. Dette er med god grund, idet Temashop.dk har et stort udvalg, som kan dække enhver interesse hos det unge segment. Ligeledes har de lave priser, så selv personer på SU kan være med. Sidst, men ikke mindst, kan deres lynhurtige leveringstid fremhæves, som altid er prisværdig. Sætter man de tre ting sammen, har man noget unikt, og det er derfor, at Temashop.dk er blandt toppen af poppen på dette marked.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen