Berlingske Business
17:29Velux-formand er årets bestyrelsesformand
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

El- & VVS-branchen i vækst online

El- & VVS-branchen i vækst online

Du har uden tvivl tidligere handlet varer på nettet. Hvad end du har købt en t-shirt via en hjemmeside eller bestilt en rejse, har du bidraget til den generelle tendens for øget e-handel i Danmark. Vækstraten er naturligvis forskellig fra branche til branche, og tiltrods for at tøj og mode samt rejser topper listerne for e-handel, så er el- og VVS-branchen kommet godt efter det. En af de større aktører indenfor denne branche er WATTOO.dk.

Højere kendskabsgrad og sikkerhed øger købelysten online
Den største barriere for e-handel generelt har de seneste år været usikkerheden omkring kortoplysninger. I tidernes morgen for e-handel var det næsten uhørt at skulle indtaste personlige oplysninger på internettet - i dag er situationen dog en anden. En markant højere kendskabsgrad til forskellige online virksomheder og internettet generelt har øget købelysten hos forbrugerne. Dette ses dels ved vækstraterne for e-handel, men også i forskellige branchers vækst.

Elartikler og VVS er ikke varergrupper, man i første omgang tænker kan købes på nettet. Når først behovet er opstået, vil langt størstedelen straks tænke på den lokale byggeforretning. Det viser sig om ikke andet, at e-handelsbutikkerne indenfor branchen oplever vækst år efter år - efterspørgslen stiger og lysten til at købe eksempelvis vandhaner online bliver større.

Et marked med store konkurrenter presser priserne
Som forbruger er det frie marked en stor fordel. Flere konkurrenter betyder ofte, at du som forbruger ender med at kunne købe varer til ganske fordelagtige priser. På nettet ses det hyppigt, at prisen bliver det primære trækplaster til at få dig ind på hjemmesiden og handle.

El og VVS-branchen præges af nogle store aktører, der solidt har sat sig på online salget. Dyre reklamer i fjernsynet og radioen samt utallige reklamebannere vidner om, at der er basis for (og økonomi) til store investeringer i markedsføringen. Kigger man endvidere på regnskaberne for de større aktører på markedet, ses det, at de nuværende tider er gode. Dels handler det om den formindskede skepsis ved handel på nettet, og dels befinder vi os i en samfundøkonomisk situation, der tillader et øget forbrug.

Nye markedsføringstiltag skal sikre den fremtidige vækst
Online markedsføring udvikler sig med hastige skridt. Det går faktisk så hurtigt, at skolebøgerne ofte er 1-2 år bagud med viden omkring markedsføringen. For at el- og VVS branchen kan opretholde væksten, er der behov for nye markedsføringstiltag. Det ses bl.a. i langt højere grad, at sociale medier såsom Facebook aktivt bruges til at nå ud til de potentielle kunder. Endvidere sættes der i højere grad fokus på at gøre brug af data - du har uden tvivl oplevet at få en masse reklamer vist for produkter, du tidligere har kigget på. Dette er en måde, hvorpå data aktivt bruges.

Virksomheder indenfor branchen såsom WATTOO.dk har altid øjnene op for, hvordan markedsføringstendenserne udvikler sig. For at kunne opretholde sin position på markedet og i et fremtidigt perspektiv avancere, kræver det en konstant årvågenhed over markedsføringstiltag.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen