Berlingske Business
16:35Amazon og Zalando i Danmark presser Ebay
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Danskerne rykker tøjhandlen fra butikkerne til internettet

Node Image Upload shutterstock_519880564.tmp

Den gennemsnitlige danske forbruger vil i dag være mere tilbøjelig til at handle på nettet frem for at besøge en fysisk tøjforretning. Det er et faktum, som vil glæde de mange e-købmænd, der har valgt at specialisere sig i salg af tøj og fashion online.

Intens konkurrence på markedet for tøj og sko
Markedet for tøj og sko er et marked, hvor der bliver handlet for mange milliarder kroner hvert år – alene i vores lille nordiske land. Det store og voksende marked er attraktivt for iværksættere og selvstændige erhvervsdrivende, som kæmper for at tiltrække flere kunder.

Der er efterhånden mange veletablerede webshops, som modtager adskillige tusinde ordrer hver eneste dag. Magasin, Nelly, ASOS, Stylepit, Boozt og Zalando er blot nogle af de webshops, der har succes med at sælge tøj og sko på internettet.

Der går ikke én dag, hvor der ikke bliver lanceret en ny webshop, som tager kampen op mod de store mastodonter. Det er en lang og sej kamp for mange webshopejere, som hurtigt må indse, at det er svært at konkurrere på bl.a. salgspriser, kundeservice og leveringspriser.

Det er blevet nemmere at sammenligne priser på mærketøj
Den stigende interesse for at handle tøj på nettet hænger også sammen med, at det er blevet nemmere at sammenligne priser på mærketøj. Vi danskere har f.eks. indset, hvordan vi kan spare mange penge på mærker såsom Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Adidas, Nike og mange andre kendte mærker.

Danske forbrugere benytter sig bl.a. af www.liked.dk, hvor det er muligt at finde nettets bedste priser på børnetøj, dametøj og herretøj. Tjenesten har til hensigt at spare danske forbrugere for mange tusinde kroner.

Flere fysiske tøjforretninger må dreje nøglen om
Det er hårde tider for fysiske tøjforretninger, som drejer nøglen om på stribe. I en moderne tid hvor e-handel fylder mere og mere har det været kompliceret for fysiske tøjforretninger at følge med de mange webshops, som vinder på både udvalg, priser og kundeservice.

Danske butiksejere har i stigende grad fået øjnene op for, at det er nødvendigt at være tilstede på internettet, hvis man vil overleve på et konkurrencepræget markedet. Det har også betydet, at der er flere virksomheder, der driver både fysisk forretning og webshop.

Derfor foretrækker danske forbrugere at shoppe online
Der er ikke én overordnet grund til at danske forbrugere foretrækker at shoppe tøj online. Danske forbrugere fremhæver, at det generelt er nemmere og mere stressfrit at handle på nettet. Webshops har elimineret de mange problemer med påtrængende butiksekspedienter og lange butikskøer.

Webshops har åbent 24 timer i døgnet, hvilket tilgodeser de mange forbrugere med lange arbejdsdage og skæve arbejdstidspunkter.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen