Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Auping går en mere bæredygtig fremtid i møde

Sengeproducenten Aupings bæredygtige fabrik i Holland vil i 2017 have en positiv indvirkning på miljøet og vil, ud over senge, også producere mere energi og renere vand og luft til miljøet, end ...

Sengeproducenten Aupings bæredygtige fabrik i Holland vil i 2017 have en positiv indvirkning på miljøet og vil, ud over senge, også producere mere energi og renere vand og luft til miljøet, end den forbruger.

Den 1. maj lagde sengeproducenten Auping tre af sine fabrikker sammen til en stor bæredygtig fabrik med det formål, at udvikle en produktion, der skal skabe mere energi, end den forbruger. Auping vil tage ansvar for en bæredygtig og miljøvenlig fremtid og imødekommer forbrugeres krav om, at virksomheder skal tage del i ansvaret for samfundet og miljøet. I en undersøgelse fra 2015 har Auping kunnet konstatere, at hver femte dansker bevidst går efter bæredygtige produkter, når de køber ind til boligen. Den stigende miljøbevidsthed fra forbrugerne medfører et krav om, at producenterne er ligeså miljø- og fremtidsbevidste. Den opgave tager Auping seriøst.

Som den første sengeproducent på markedet er Auping i færd med at omlægge sin produktion fra at fungere lineært til en cirkulær forretningsmodel, hvor man benytter sig af genbrug og dermed vil Auping sikre, at kunderne også er med til at investere i en bæredygtig fremtid. Fabrikken har til mål at blive selvforsynende og vil udelukkende gøre brug af naturens ressourcer. På denne måde vil fabrikken i 2017 kunne udvinde mere energi, end den forbruger – hvilket ikke kun vil være profitabelt for producenten, men også for miljøet.

Om Auping
Royal Auping Scandinavia er den største sengeproducent i Holland. Firmaet har samlet produktionen på ét sted og forhandler sine produkter i mange europæiske lande, herunder Danmark. Firmaet blev grundlagt af smeden Johannes Auping i 1888 i Deventer i Holland. Auping var de første til at introducere senge med spiralbunde, der gav mange komfortmæssige og hygiejniske fordele. Efterfølgende er sortimentet blevet udvidet med både springmadrasser og boxmadrasser.

Aupings første butik i Danmark åbnede i 1991, og i dag bliver de hollandske senge forhandlet i mange sengebutikker landet over.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen