Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Online markedsføring hitter, mens mange fysiske medier er under pres

Node Image Upload webbureau.tmp

Et stadig større antal af danske virksomheder, indenfor et utal af brancher, fravælger traditionelle markedsføringsformer til fordel for online markedsføring via internettet. Udviklingen presser blandt andet fysiske aviser, mener flere eksperter på området.

Fysiske aviser, magasiner og blade lægges i disse år under pres fra den digitale udvikling indenfor markedsføring. Aldrig før har et så stort antal af virksomheder allokeret så store dele af deres markedsføringsbudget over i online markedsføring fremfor traditionelle ”offline” medier.

Netop denne tendens nikkes der genkendende til fra flere af de markedsføringsbureauer, der til daglig hjælper danske virksomheder med deres markedsføring. En af de virksomheder, som kan nikke genkendende til tendensen, er blandt andet det midtjyske webbureau, Useweb, som til daglig arbejder med en række forskellige grene indenfor online markedsføring.

Virksomheden arbejder blandt andet med at skabe synlighed for virksomheder via sociale medier og Google og mærker tydeligt en stigende efterspørgsel fra firmaer, der ønsker eksponering via nettet.

Nemmere at måle effekten på nettet
Ifølge webbureauet, Useweb, som har til huse i Midtjylland, er en væsentlig årsag til tendensen, at virksomheder har betydeligt lettere ved at måle effekten af deres indsats på markedsføringsfronten på nettet i forhold til en række af de mere traditionelle medier som eksempelvis fysiske aviser, radioreklamer og lignende.

Der findes nemlig mange forskellige værktøjer, som kan give et meget tydeligt billede af, hvorvidt virksomheders markedsføringsindsats er rentabel eller ej. Med andre ord kan virksomhederne hurtigt danne sig et overblik over deres samlede udgifter og konkret se, hvor meget den pågældende markedsføringsindsats har kastet af sig.

Bedre mulighed for at nå den ønskede målgruppe
Ved de fleste former for online markedsføring har virksomheder mulighed for at målrette deres annoncering og derved nå ud til en meget specifikt målgruppe. Eksempelvis har det midtjyske webbureau, Useweb, arbejdet med online markedsføring for en større dansk tøj-webshop ved navn Just A Girl, som forhandler moderigtigt tøj til kvinder.

Denne virksomhed når blandt andet bredt ud til sin målgruppe via Facebook, hvor der er mulighed for at snævre målgruppen ind til eksempelvis kvinder, som er bosiddende i et bestemt geografisk område, og som ligger i en bestemt aldersgruppe. Herved er der god mulighed for at sikre, at man når ud til den specifikke målgruppe, man som virksomhed ønsker at ramme.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen