Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

UNILEVER NÅR SIN MÅLSÆTNING OM NUL AFFALD

UNILEVER NÅR SIN MÅLSÆTNING OM NUL AFFALD

Virksomhedens europæiske fabrikker sender nu intet affald til losseplads

Virksomhedens europæiske fabrikker sender nu intet affald til lossepladser

For ni måneder siden offentliggjorde Unilever, at virksomheden - antageligt som den første i verden - havde nået målet om nul deponering af ikke-farligt affald på lossepladser fra hele sit globale netværk af 242 fabrikker. I dag meddeler Unilever indfrielsen af endnu et ambitiøst mål: Virksomheden er blevet nul-affalds virksomhed i Europa. Det betyder, at der ikke genereres noget affald til lossepladser - hverken fra Unilevers egne fabrikker eller fra lokaliteter, som er ejet, administreret, eller drevet af virksomheden – eller fra logistikenheder, distributionscentre eller kontorer i Europa.

Unilever fortalte om sine nul-affalds ambitioner i januar 2015. Den europæiske gren af virksomheden er den første, der opfylder målet. Det indebærer, at yderligere 63 faciliteter nu ikke længere sender affald til lossepladser. Unilever sigter efter at blive nul-affalds virksomhed på globalt plan omkring årsskiftet og fortsætter også bestræbelserne på at skabe en nul-affalds værdikæde.

Unilevers Chief Supply Chain Officer, Pier Luigi Sigismondi, siger: “Vores mål om nul affald til lossepladser er et vigtigt element i Unilevers ambitioner om bæredygtig vækst, og vi arbejder for at skabe et bredt engagement i hele branchen. I juni i år indgik vi partnerskab med andre virksomheder, eksperter og vigtige interessenter med henblik på at sikre et samfundsmæssigt engagement i denne miljømæssige og sociale opgave. Vi er overbeviste om, at det kræver en fælles indsats at eliminere den globale affaldsmængde i en hidtil uset målestok. Unilevers europæiske teams har nået et vigtigt, nyt mål og har bevist, at den model og den tankegang, der har skabt resultaterne på vores fabrikker, også kan anvendes uden for et produktionsmiljø.

Nu, hvor hele verden fokuserer på FN's globale mål – en række ambitiøse mål mhp. at udrydde ekstrem fattigdom, reducere ulighed og tackle klimaændringerne inden år 2030 – er tiden kommet til en større indsats mod affald."

Unilevers europæiske chef, Jan Zijderveld, tilføjer: "Vi er meget stolte af, at alle vores faciliteter i Europa har nået målet om at sende nul affald til lossepladser. Det er en kompliceret opgave at blive en nul-affalds virksomhed, eftersom vi ikke ejer eller driver mange af de ikke-producerende enheder. Vores teams har brugt en masse energi og vist ægte iværksætterånd og initiativ for at løse de mange udfordringer. Unilevers SustainableLiving Plan er dybt forankret i organisationen og repræsenteret i vores brands."

"Værdien af en bæredygtig forretningsmodel bliver stadigt mere overbevisende, når vi ser på vores bæredygtige brands, der leverer mere vækst og større besparelser – og med bedre ressource- og materialeudnyttelse."

For yderligereoplysninger kontakt venligst Riitta Jantunen på: riitta.jantunen@unilever.com eller + 358 40 803 5671

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen