Berlingske Business
15:34Wall Street åbner med små plusser
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Markant fusion i reklamebranchen

Markant fusion i reklamebranchen

Professionelle reklamekøbere vil have mere strategisk kreativitet og validering

envision og Marv - to af Danmarks strategiske og kreative fyrtårne og mest solide reklamebureauer - fusionerer. Basen bliver fortsat i Århus. Målet er at sætte helt nye standarder for viden- og indsigtsbaseret kommunikationsstrategi og udvikling af koncepter og kampagner med tårnhøjt kreativt niveau.

»Vi ser i stigende grad, at de mest ambitiøse indkøbere af kommunikationsløsninger går efter samarbejdspartnere, som leverer strategisk kreativitet, udvikling og eksekvering af nytænkende koncepter – og med det nærmeste man kan komme resultatgaranti. Det forudsætter solid strategisk indsigt og forståelse hos rådgiverne baseret på dokumenteret viden og valide markedsdata - men også en organisation, som stortrives med kreativitet, disruption og udviklingspower, « siger Mona Juul, adm. direktør i envision.

»Det er netop, hvad vi med fusionen mellem envision og Marv vil tilbyde vores nuværende og kommende kunder. Vi mener i al ubeskedenhed, at envision er Danmarks mest attraktive samarbejdspartner for forandringsparate reklamekøbere, som ønsker agilitet og udvikling kombineret med effekt og høj ROI.«

Som et resultat af fusionen flytter Marv sammen med envision i Christiansgade, og Marvs mangeårige adm. direktør, Anders Tranæs, får titel af COO og kommer således til at dele ledelsesansvaret for det store kommunikationshus med Mona Juul.

»Vi har haft et tæt forhold til envision i en del år, så vores samarbejde kan starte fra dag et. Vi kender hinanden på kryds og tværs - ikke mindst fra en lang række vellykkede samarbejdsprojekter - og fordi envision har været medejer af Marv i en årrække. På den måde har vi har opbygget tillid og respekt for hinandens stærke kompetencer på alle niveauer. Udgangspunktet for vores fusion er faglig respekt, tillid og masser af ambitioner, fordi begge parter bringer dokumenterede kompetencer til bordet – og derved har de bedst tænkelige muligheder for at skabe synergi,« siger Anders Tranæs.

»Vi er to sunde og overskudsgivende virksomheder, som frivilligt vælger hinandens selskab. Vi har lyst til at satse og investere i fremtidens mest kompetente reklamebureau. Vi glæder os så meget til at komme i gang - og først og fremmest til at præsentere det nye envision for vores kunder. Og så skal ingen selvfølgelig være i tvivl om, at vi kommer til at gå hårdt efter nye udfordringer, opgaver og kunder – fordi vi kan og vil,« siger Mona Juul.

Lidt baggrund

  • envision er blandt Danmarks største reklamebureauer med en solid top- og bundlinje
  • envision er bl.a. kendt for sine meget stærke strategiske kompetencer og sin solide forbrugerindsigt. Virksomheden har desuden et stort grafisk set-up i Vietnam og er nok Danmarks bedste til automatiseret produktion
  • Marv har især dokumenteret sine kreative kompetencer og ressourcer – og har modtaget mange anerkendelser og priser herfor
  • Begge virksomheder har veldokumenterede digitale kompetencer
Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen