Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Getty Images insourcer salg og distribution i Norden

Node Image Upload Getty_images_direktør.jpg

Getty Images, som er blandt verdens førende producenter og udbydere af digitalt indhold, overtager fra nytår (2014) selv ansvaret for salg og distribution af alt redaktionelt indhold i form af kreative fotografier, film- og videomateriale og musik fra egne selskaber i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Selskabet investerer i den forbindelse massivt i at hyre branchens dygtigste medarbejdere til de lokale salgsteams i de fire lande. Tom Tramborg, som har base på kontoret i København, har som Senior Director fået ansvaret for ekspansionen og hele den nordiske organisation.

Fra den 1. januar 2014 overtager Getty Images igen selv ansvaret for salget af alt redaktionelt indhold, som via en samarbejdsaftale i en årrække har været håndteret af All Over Press. Det drejer sig om verdens største sortiment af billeder, filmklip og nyheder inden for bl.a. sport, mode, underholdning, portrætter og arkivbilleder inden for alle genrer. Porteføljen, som bliver udbudt i de nordiske lande, vil også omfatte virksomhedens førende, kreative indhold og innovative services som Connect API, IMAGEnet og Media Manager.

Sammenlægningen af alt indhold fra Getty Images under ét tag i egne selskaber i hvert af de nordiske lande markerer således en markant satsning og investering i regionen og vil blive fulgt op med ansættelse af lokal ekspertise i Danmark, Sverige og Norge og etablering af et nyt kontor i Finland.

Øget fokus på kunderne

»Getty Images har i årtier været den foretrukne globale leverandør af redaktionelt indhold i form af nyheder og billeder til alverdens medier, til virksomheder og til den kreative industri. Som en del af vores globale vækststrategi har vi nu besluttet at satse yderligere på at servicere vores kunder i den nordiske region. Det betyder, at vi fremover tilbyder en bredere produktportefølje ledsaget af større grad af lokal ekspertise. Samtidig øger vi vores fokus på at imødekomme medievirksomhedernes og andre erhvervsvirksomheders ønsker og behov for innovativt og inspirerende indhold i form af billeder, film, nyheder og musik, «siger Tom Tramborg, Senior Director for Getty Images i Norden.

»All Over Press har i mange år været en højt værdsat samarbejdspartner med ansvar for salget af store dele af vores produktportefølje inden for redaktionelt indhold til kunderne. Med opbygningen af vores egen organisation i de nordiske lande ser vi i høj grad frem til at fortsætte samarbejdet med All Over Press på en ny måde, som bliver til gavn for alle parter. Vi er nu i stand til at tilbyde alle vores kunder i de nordiske lande hele viften af ​​vores prisbelønnede nyheder, billeder, filmoptagelser og musik. Vi vil fremover også koncentrere os om at udvide vores portefølje, således at vi kan levere mere lokalt indhold til kunderne ved at indgå nye partnerskaber med kvalificerede leverandører og bidragydere i regionen, «siger Tom Tramborg.

……………….

Om Getty Images

Getty Images er blandt verdens førende producenter og distributører af stillbilleder, video og multimedia produkter. Gennem sin portefølje af rettigheder - herunder iStockphoto og Thinkstock, uploader Getty Images hver dag ca. 40.000 nye billeder og betjener kunder i flere end 200 lande. Porteføljen omfatter bl.a. 26 millioner online billeder, 70 millioner arkivbilleder og flere end 1,8 millioner kreative og redaktionelle videoklip.

Getty Images er officiel partner med flere end 50 af sportsverdenens styrende organer, ligaer og klubber - herunder bl.a. Den Internationale Olympiske Komité, National Hockey League, NBA, FIFA, UEFA, Manchester United og mange andre engelske Premier League klubber.

Med sin avancerede teknologi til søgning og billedgenkendelse betjener Getty Images erhvervskunder i hele verden – og er det første sted, som professionelle fra verdens førende mediehuse og kreative brancher opsøger for at købe og administrere billeder og andet digitalt indhold til brug i aviser, magasiner, tidsskrifter, reklamekampagner, film, tv-programmer, bøger og online-medier.

Besøg Getty Images på www.gettyimages.com for at lære mere om, hvordan virksomheden konstant udvikler sin unikke rolle inden for digitale medier til kommunikation og til erhvervslivet.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen