Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Topkarakterer til Middelfart Sparekasse

Node Image Upload Martin Baltser.jpg

Analyse Danmark har netop offentliggjort resultatet af Bankanalyse 2015, og endnu engang er det fynske pengeinstitut med helt fremme i feltet, når det kommer til kundetilfredshed. I analysens ...

Analyse Danmark har netop offentliggjort resultatet af Bankanalyse 2015, og endnu engang er det fynske pengeinstitut med helt fremme i feltet, når det kommer til kundetilfredshed. I analysens vurdering af de danske bankkunders generelle tilfredshed er topscoreren igen i år Middelfart Sparekasse.

Analyse Danmarks Bankanalyse 2015 er den 12. i rækken af bankanalyser fra Analyse Danmark og har til formål at afdække de danske bankkunders holdning og tilfredshed med deres pengeinstitut på områder som generel tilfredshed, anvendelse af ydelser og tillid til pengeinstituttet. Derudover belyser analysen kundernes adfærd og præferencer i forhold til deres pengeinstitut.

Middelfart Sparekasse har været med i analysen siden 2011 og har alle årene været helt i top, når det gælder kundetilfredshed.

I Middelfart Sparekasse glæder adm. direktør Martin Baltser sig over resultatet og hæfter sig samtidig ved, at det generelt går fremad for de danske pengeinstitutter i analysen.

”Det er vigtigt, at vi får genopbygget sektorens gode renommé. Jeg glæder mig naturligvis over, at Sparekassen har tilfredse kunder, men jeg hæfter mig også ved, at pengeinstitutterne overordnet set får pæne karakterer. Det giver mig en tro på, at der er tillid til de danske pengeinstitutter som en vigtig samfundsspiller.”

Nye teknologier vinder frem
Bankanalysen viser, at de danske bankkunder i stigende grad anvender de elektroniske løsninger som netbank, mobilbank og tabletbank. Men når det gælder optagelse og omlægning af lån eller rådgivning om fx pension eller investering, så foretrækker kunderne den personlige betjening frem for online løsninger. Den tendens bemærker man også i Middelfart Sparekasse.

”Vores hjemmeside er uden tvivl den mest besøgte ’afdeling’ i Middelfart Sparekasse, men vi mærker stadig et behov for den personlige rådgivning, når der er tale om andet end de daglige bankforretninger. Der er ingen tvivl om, at vi alle bliver mere digitale, men i Middelfart Sparekasse tror vi stadig på, at relationer skabes, når mennesker møder mennesker”, udtaler Martin Baltser.

Rådgiverne er afgørende for kundetilfredsheden
Ifølge Bankanalysen føler kunderne sig værdsatte, når pengeinstituttet har fokus på god service og god rådgivning. Kunderne i Middelfart Sparekasse vægter især tre faktorer højt:

  1. Kommunikationen med bankrådgiveren,
  2. kvaliteten af rådgivningen og
  3. hvor imødekommende kunderne oplever mødet i afdelingen.

”I Sparekassen har vi en erklæret målsætning om, at kunderne i det daglige skal mærke, at vi gør en ekstra indsats. Middelfart Sparekasse er et pengeinstitut baseret på nærhed og tætte relationer mellem medarbejdere og kunder. Kundernes tilfredshed er for mig et udtryk for, at der er sammenhæng mellem det vi siger, det vi gør og det, kunderne oplever” udtaler Martin Baltser.

Om Middelfart Sparekasse
Sparekassen har flere gange været helt i top i Analyse Danmarks årlige bankanalyse. Sparekassen udmærker sig endvidere ved at være en af landets bedste arbejdspladser og har således ligget i top blandt Danmarks bedste arbejdspladser igennem de seneste 13 år.

Middelfart Sparekasse er en garantsparekasse med ca. 15.000 garanter. Sparekassen styrker fortsat sin position som et selvstændigt pengeinstitut, der stadig har fødderne solidt plantet i lokalområdet. Middelfart Sparekasse byder hver måned velkommen til mere end 700 nye kunder, og fra at have været en lille fynsk sparekasse er Sparekassen i dag et pengeinstitut med knap 300 medarbejdere og mere end 58.000 kunder fordelt på 17 afdelinger på Fyn, i Jylland og Roskilde.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen