Berlingske Business
15:34Amerikanske børser åbner fladt
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Erhverv: Unge iværksættere med drømmen om eget modebrand

Node Image Upload dsc04051.tmp

Godlir er en modehjemmeside der sælger accessories til modebevidste mænd – hovedsageligt i alderen 15-30 år. Godlir, udtales God Lir, har i mange år specialiseret sig indenfor netop accessories til mænd, og tilbyder et bredt udvalg af netop disse. Der arbejdes altid på at give kunden den bedste købsoplevelse. Det gælder gennemskuelighed og brugervenlighed på siden såvel som en fantastisk leverings- og yderlig service for besøgende på hjemmesiden.

Ejere og partnere hos Godlir er 3 jævnaldrene drenge, hvor Godlir er deres alles første rigtige iværksættereventyr. Alle 3 kommer fra en ungdomsuddannelse i Jylland. Den gennemgående interesse er mode, og alle 3 besidder ønsket om at skabe noget indenfor netop denne branche. Det er derfor også en stor del af grunden til, at de 3 har valgt at blive selvstændige. En anden grund er uden tvivl den følelse, det at have egen virksomhed, giver.

For de 3 er motivationen større, når det handler om deres egen virksomhed, og deres erfaringer er, at de giver den en ekstra skalle, når det handler om Godlir. ”Man vil jo gerne skabe resultater, og i ens egen virksomhed, er det netop KUN dig selv, der er ansvarlig for det”, udtaler Esben, der er den partner, der har været i gang hos Godlir længst tid.

Mere om personerne bag Godlir
Esben er leder af den daglige drift i virksomheden, og håndterer opgaver som: lager, kunder, tekster og markedsføring.

Esben har været partner i Godlir siden maj 2014, hvor ham og tidligere partner, Henning Fries, opkøbte domæne samt lager af de tidligere ejere. Han har lige siden stået for lagerstyringen, kundeservice samt den daglige drift af virksomheden. Esben er dygtig til at skrive, og han er også den primære tekstforfatter på Godlir. Han ligger meget vægt på kundetilfredshed samt en nem og overskuelig proces fra at kunden kommer ind på siden til check out. ”Det er vigtigt at kunden føler sig velkommen på vores hjemmeside og føler sig godt behandlet. Vi ser dem derfor mere som en gæst end en reel kunde. Servicen er vigtigere en nogensinde før på et boomende onlinemarked, og det er derfor ubeskriveligt vigtigt at være helt fremme i skoene” tilføjer Esben.

Derudover er der Jakob, som er ansvarlig for web og grafik. Jakob er en af de 2 nye partnere fra 2016. Jakob har i længere tid haft en godt øje til GodLir, og da muligheden bød sig, slog han til. Den primære rolle, hos Jakob, er den grafiske del. Jakob er dygtig til samtlige grafiske aspekter af en webshop, og han har siden sin ankomst løftet Godlir og de synlige aspekter af shoppen.

For ham er det vigtigt at der bliver kræset for detaljen, og han mener, at detaljen adskiller det gode fra det middelmådige – ”Det er vigtigt at gøre tingene ordentligt. At have 'touch' og 'den sidste finish' med, kan være med til at skubbe en besøgende det sidste stykke fra overvejelser til salg. Det er en vigtig service, at virksomheden er flot og brugervenlig” kommenterer Jakob på spørgsmålet om, hvorvidt han mener, at det visuelle er en vigtig del af en velfungerende webshop.

Den sidste partner i virksomheden er Kasper Aarhus. Ligeledes Esben, så er han leder af den daglige drift. Derudover håndterer arbejdsområder som: økonomi, markedsføring og tekster. Kasper Aarhus er, lige som Jakob, ny partner fra 2016, og har lige siden hans ankomst været aktivt involveret i den daglige drift af www.godlir.dk. Kasper står for økonomien og har godt fat i markedsføringen – specielt på de sociale medier. Kasper har et keyword, når det kommer til onlinehandel. Han tager udgangspunkt i sig selv, og hans adfærd på nettet, og der er et ord, der gentagende gange popper op.

”Troværdighed. Det er så vigtigt at have troværdighed på et marked, der er så rødglødende, som modebranchen er. Især vores marked, da det udgør et nichemarked. Har du ikke dig selv med, og tror du ikke på det, du selv giver udtryk for, så er det dødsdømt. Det er vigtigt at besøgende tror på din side, ellers vil de aldrig købe noget hos dig. Troværdighed er alfa omega på en webshop, ikke alle har kendskab til”, udtaler Kasper og fortsætter – ”Det er grundstenen for en rentabel forretning, at omkostningerne holdes nede samtidigt med at have et troværdigt brand”.

Drømmen om at skabe sit eget brand
Fremtidsdrømmene hos de 3 partnere er ikke tvetydige. Succes er målet med Godlir, og drømmen er på sigt at starte eget brand inden for moden. ”Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi har et brændende ønske om at starte vores eget tøjbrand, der kan have base i Godlir. Det er endnu ikke på tegnebrættet konkret, men det ligger i baghovedet, og når tiden og lysten er til det, vil vi undersøge, hvad det konkret kan blive til”, udtaler Jakob Mamsen, der i mange år har haft en stor interesse for mode, og også i en lang periode arbejdede i en tøjbutik i Sønderjylland. I det job opbyggede han en stor viden om markedet – nogle kompetencer han har taget med sig ind i sin nye rolle hos Godlir, og som han og virksomheden kan drage stor nytte af i fremtiden. Derudover har han altid en finger på pulsen, når det kommer til nye trends og tiltag.

Esben har igennem både uddannelser og erfaringer opbygget sig en stor viden inden for netop stiftelse og driften af egen virksomhed. I øjeblikket studerer han Marketing Management & Entrepreneurship i Aarhus, hvilket giver ham en god viden og erfaring med i rygsækken. Han udtaler: ”Det er en super spændende uddannelse, der giver mig de helt rigtige kompetencer til driften af Godlir.dk. Det er et super arbejdsmiljø på studiet, og her skabes et godt netværk til fremtiden”.

Kasper Aarhus er også i gang med et studie, der ruster ham godt til fremtidige udfordringer med Godlir. Den står på Matematikøkonomi, og det vil unægtelig give ham nogle brugbare ressourcer med, som kan have gavn for virksomheden i en verden hvor styr på økonomien er vigtigere end nogensinde.

Den dynamiske iværksættevirksomhed oplever vækst
Godlir er en virksomhed i vækst. Og med 3 ambitiøse partnere i spidsen er der grundlag for stor succes. Det kræver hårdt arbejde og det er ikke altid søvn og venner kan prioriteres. ”Det er hårdt arbejde. Men sådan er det at være iværksætter. Det kræver bare lige den tand ekstra, og det er svært ikke at tage arbejdet ’med hjem’. Det er bare en så stor del af dig, men det er jo en stor del af det fede ved at have egen virksomhed”, slutter Kasper Aarhus.

Dette bør du gøre før du starter eget brand
I forbindelse med interviewet med de tre iværksættere fra Godlir, som netop går og drømmer om at stifte deres eget brand, til en anden virksomhed, som netop allerede har forsøgt sig med lige præcis dette.

Marc som til daglig er medejer i tøjvirksomheden Balderclothes har nemlig forsøgt at starte noget fra bunden. Han mener der er rigtig mange overvejelser man bør gøre sig, før man overhovedet begiver sig ud i at starte eget brand. Strategien skal være helt på plads, således man er helt indforstået med sin vision, og hvad virksomheden har at tilbyde på markedet. Han siger følgende:

”Markedet for tøj er enormt stort, og udvalget af forskellige brands er ligeså stort. Det har været meget vigtigt og essentielt for os, at skille sig ud fra de andre på markedet med noget nyt og unikt, som gerne skulle kunne give markedet et ’frisk’ pust. Foruden brandet har produktions faktoren været en stor og kompleks del af hele projektet. Det har været svært for en ny spiller på markedet, at finde frem til de forskellige leverandører, som kan lave det lige nøjagtigt efter vores retningslinjer ift. kvalitet, materialer og fittings mv.".

Afslutningsvis er det mest essentielle for ethvert brand, at kortlægge hvordan og hvorledes det skal sælges! Vi har valgt udelukkende, at sælge det gennem vores egen webshop således, at vi står for hele værdikæden selv. Det giver nogle bestemte fordele, men også nogle ulemper ift. markedsføringen af produkterne.”.

Før Marc startede sin iværksætterdrøm med BalderClothes havde han overhovedet ingen erfaring med at starte eget tøjbrand. Grunden til idé blev til virkelighed var hans irritation over et dårligt udvalg af skjorter til mænd i god kvalitet til lave priser.

Ambitiøs og målrettet fremtid
Begge iværksættervirksomheder går en spændende fremtid i møde, og hvad vi kunne fornemme, så er både God Lir accessoires og BalderClothes allerede begyndt at varme op til den årlige julehandel.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen