Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

E-handel: Salget af egne kvalitetskabler overgår forventningerne

E-handel: Salget af egne kvalitetskabler overgår forventningerne

Den kraftige stigende brug af mobiler, herunder iPhones, kan tillægges en rivende teknologisk udvikling på området de senere år. Smartphones og tablets er blevet mere avanceret, hvilket har givet den almene forbruger mulighed for hurtigere at tilgå de ting, samt tjenester man står og mangler, hvor end man er placeret.

Flere er dog udfordret af, at selv de seneste modeller af iPhones har svært ved at følge med batterimæssigt til den stigende brug af enhederne. Dette resulterer ofte i, at flere bliver utålmodige, fordi de har brug for at lade op flere gange om dagen.

Der findes mange forskellige producenter af opladere til Apples produkter, og levetiden af disse svinger utrolig meget, hvilket ofte resulterer i at forbrugeren står med kabler, der ikke virker, og en telefon der er død for strøm.

Stor succes med selv at fremstille godkendte iPhone kabler
Hos Mackabler.dk indså man, at der var et problem med flere forskellige slags kabler. Kvaliteten var ikke god nok taget i betragtning af, hvor afhængige vi er blevet af vores telefoner. Man igangsatte nogle undersøgelser baseret på stikprøver og kunne ud fra salget af 10.000 kabler importeret fra Kina konkludere, at cirka 20% døde efter blot 6 måneder.

Mackabler.dk forhandler også de originale lightning kabler, som man køber hos Apple, men også her synes kvaliteten ikke at være god nok. Tal fra Fona og Humac viser, at omkring 3-4% af disse kabler dør efter 6 måneder.

E-handel er eksploderet de senere år, og forbrugeren har fået mere tillid til at handle på nettet, hvilket flere danske webshops kan mærke, herunder Mackabler.dk, som forhandler gængse produkter til elektronik enheder. Man har i flere år haft succes med at forhandle andre brands, men som konsekvens af den stigende e-handel og mangel på kvalitetsprodukter inden for branchen, valgte man selv at fremstille godkendte opladere til iPhones iPads osv. med målet om et kvalitetsprodukt, der havde en længere levetid end selv de originale fra Apple.

”Vi havde solgt lightning kabler længe, både de billige, vi kunne finde i Kina, samt de originale fra Apple. Vores erfaringer med de originale vi kunne købe hos Apple var dog super dårlige, og vi oplevede en enormt ringe kvalitet.” – Anders Bagnegaard Kristesen, ejer Mackabler.dk

På nuværende tidspunkt har man solgt over 5.000 enheder, og tal viser, at kun 0,001% af disse kabler dør inden der er gået 6 måneder.

En udfordring at få godkendt kablerne af Apple
Med ønsket om et kvalitetsprodukt, hvor alle elementer var godkendt, og stadig besad en høj kvalitet, samt en levetid, der var bedre end de andre på markedet, så var der lagt i ovnen til en større opgave.

”Ja, det var svært at få dem godkendt. Man skal overholde en masse retningslinjer, og eftersom vi arbejder sammen med en fabrik, så havde vi kun muligheden for at bruge deres systemer til det. Fabrikken har dog lavet dem før, så det var ikke et problem at få produktet godkendt.”

Nye MFi Lightning kabler af høj kvalitet var klar
De nye og forbedrede kabler blev solgt til en pris på blot 120 kroner stykket, og sammenlignet med de originale, som blev solgt til 160 kroner stykket, var der altså noget at spare.

”Da vi lancerede vores kabler, blev vi meget bekymret over salget, da vi gik fra at sælge rigtig mange kabler til at sælge væsentligt færre. Det vidste sig dog at mange af vores kunder købte nye, fordi de gamle gik i stykker, men eftersom at de ikke længere gik i stykker, så faldt salget lidt”

Mackabler har dog solgt rigtig mange enheder af deres nye MFi Lightning kabler og er stadig rigtig glade for kundetilfredsheden, eftersom at kun en promille af disse går i stykker.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen