Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Sexlegetøjs-køb afslører regionale forskelle hos danskerne

Node Image Upload Stine-Oester-web-small.jpg

København er klart i førertrøjen, når det helt specifikt kommer til køb af sexlegetøj stilet til manden, mens erotiske produkter til diverse typer af anale lege pt. er det helt store hit i ...

København er klart i førertrøjen, når det helt specifikt kommer til køb af sexlegetøj stilet til manden, mens erotiske produkter til diverse typer af anale lege pt. er det helt store hit i Jylland.
I det hele taget er jyderne meget langt fremme i skoene her i 2013, når det gælder køb af alle typer sexlegetøj. 

55 procent af alle ordre går til Jylland, de resterende 45 procent deles resten af landet om, lyder statistikken fra landets førende webshop med sexlegetøj, lovejoy.dk, der samtidig kan berette, at danskerne kun mere og mere – hele landet rundt – går efter god kvalitet og lækkert design.

Eksperimenterende jyder

-Selv om Danmark er et forholdsvist lille land, så er der i valget af sexlegetøjsprodukter pænt store regionale forskelle, og det samme gælder storbyerne kontra udkants-Danmark, fortæller produktansvarlig og medindehaver af Lovejoy.dk, Stine Øster, der – i forhold til resten af landet – sælger klart flest dildoer i lækkert design og høj kvalitet til kunder i København.   

Tæt efterfulgt af de helt store byer i provinsen, Århus, Ålborg, Odense mv., hvor trenden ligeledes går i retning af mere luksuriøse produkter. Hvor priserne ligger fra cirka 4 – 500 kroner og opefter.

Jyderne, det gælder både mænd, kvinder og par, viser Lovejoy’s statistikker, er til gengæld de, der eksperimenterer mest i sengen – i hvert fald vurderet ud fra den type af sexlegetøj, de køber.
Herunder rigtig mange ordrer på diverse former for analt legetøj.
Hele 60 procent af alt analt sexlegetøj, Lovejoy.dk sælger, ryger med posten til kunder i Jylland.

-Det er altid svært at komme med en entydig forklaring på, hvorfor en speciel type produkter sælger bedre i en landsdel fremfor en anden.

Men for lige netop Lovejoy.dk, der sideløbende med webshoppen har konsulenter i alle dele af landet, der afholder Dildoparties med sexlegetøj, er det ekstra vigtigt for os at vide, hvad der i de forskellige landsdele er mere populært end andet, forklarer Stine Øster, der samtidig kan fortælle, at Østdanmark helt generelt mere er til luksus end sexlegetøjs-entusiaster i vest.

Legeglade storby-mænd

-Og køber man et luksusprodukt, kun flere og flere altså gør, så er det også kun meget almindeligt, når nu Dankortet er fundet frem, at man samtidig køber 2 – 3 ikke så dyre produkter ved siden af – og ikke så sjældent indenfor kategorierne analt legetøj og/eller s/m.
Det sidste ikke mindst, er vores vurdering, inspireret af 50 shades of Grey-bølgen, vi fortsat mærker dønningerne af.   

Fortsat, og det gælder hele landet, sælger vi dog klart flest produkter – når alt gøres op – henvendt til kvinder og par.  Mændene er dog kommet meget mere på banen end for blot få år siden – og når det helt specifikt kommer til København, så er de mandlige kunder endda meget kvalitetsbevidste. Til forskel fra mænd i udkants-Danmark er mænd i hovedstaden i langt højere grad til luksus.

Dog fortsat helt generelt.
For lige gyldig hvor mange statistikker og undersøgelserne, man nu engang laver, så hverken kan eller bør man skære alle over samme kam, slutter Stine Øster fra lovejoy.dk

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen