Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Rød blok mest vild med sexlegetøj

Node Image Upload 4storbyer_mod_blaa_blok_pie.jpg

Danmark er et forholdsvist lille land, men selv i et lille land kan man finde store regionale forskelle.

Danmark er et forholdsvist lille land, men selv i et lille land kan man finde store regionale forskelle.

Fx er Jylland målt op imod resten af landet det sted, hvor man køber mest sexlegetøj, ifølge landets førende webshop med sexlegetøj og udbyder af homeparties med samme, lovejoy.dk.

55 procent af alle Lovejoy.dk’s ordre her i 2013 er røget med posten til Jylland, mens resten af landet deles om de resterende 45 procent.

”Oven på kommunalvalget her for nylig satte vi os for at finde ud af, om der var målbare forskelle rød og blå blok imellem, når det kom til køb af sexlegetøj, målt over de sidste fire måneder.

Og selv om blå blok over en bred kam gik frem på landsplan, så er det stadig rød blok, når man tager de kommunale briller på, der er i førertrøjen, når det handler om indkøb af sexlegetøj.

Der ikke mindst skyldes, at landets fire største byer, København, Århus, Ålborg og Odense, også over de næste fire år vil have røde borgmestre”, fortæller Lennart Øster, medindehaver af Lovejoy.dk, som desuden kan fortælle, at rød blok – når man kigger på det nye kommunale danmarkskort – har stået for 54,25 procent af alle sexlegetøjskøbene.

Vælger man udelukkende at fokusere på de fire de fire røde højborge, landets fire største byer, så står de alene for 22,88 procent af alle sexlegetøjs-indkøb.

Storby kontra udkantsdanmark

Ser man på storby kontra udkantsdanmark, så går indbyggere i storbyerne noget mere op i, at deres nye stykke sexlegetøj er luksus. At produkterne generelt er af høj kvalitet og et flot design – målt op imod specielt udkantsdanmark.

Fokuserer man udelukkende på de fire storbyer, så er København dog fortsat i førertrøjen når det kommer til luksusprodukter – dog tæt fulgt af de tre andre store.

”Det ville være forkert at sige, at folk udenfor storbyerne ikke er til flot design og luksus, når det kommer til sexlegetøj, for det er de. Bare ikke i lige så høj grad som de, der bor i storbyerne – men det kommer.

Det er lidt at sammenligne med fx mode og trends i USA kontra Danmark, hvor det som regel er et spørgsmål om tid, inden vi går i samme retningen som de på den anden side af Atlanten”, forklarer Stine Øster, webshoppens produktansvarlige, der sammen med ægtemanden, Lennart, ejer og driver Lovejoy.dk.

”En helt tredje tendens er, at jyderne helt generelt er noget mere eksperimenterende i sengen, sammenlignet med resten af landet.

I hvert fald bedømt ud fra typen af sexlegetøj, de køber. Specielt, viser vores statistiker fra året, der snart er gået, er folk vest for Lillebælt ret så begejstret for alle typer af analt sexlegetøj.

Mens fx københavnske mænd pt. helt klart er de, der investerer klart flest penge i alle typer af sexlegetøj stilet helt specifikt til ham”, fortsætter Stine Øster, der her på falderebet kan fortælle, at flere danskere end nogensinde formentlig vil modtage sexlegetøj i julegave.

Og her er det primært luksusprodukterne, der ender med at havne under træet.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen