Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Mor får designerlegetøj i julegave

Node Image Upload Stine-Oester-web-small-bb.jpg

Landets førende webshop med salg af sexlegetøj og homeparties med ditto, Lovejoy.dk, har oplevet en kraftig stigning i salget af specielt designer- og luksusprodukter her op til jul.

Landets førende webshop med salg af sexlegetøj og homeparties med ditto, Lovejoy.dk, har oplevet en kraftig stigning i salget af specielt designer- og luksusprodukter her op til jul.

December er altid den bedste måned på året i branchen, og alt tyder på, at december 2013 bliver året, hvor danskerne mere end nogensinde juleforkæler sig selv og hinanden med sexlegetøj i luksusklassen.

”Helt frem til og med søndag den 22. december har vi i år mulighed for at ekspedere ordrer, så de når ud til kunder i hele landet, og går det, som det plejer, så bliver der run på ind til allersidste øjeblik. Allerede nu har vi registreret et salg på plus 28 procent i forhold til december måned 2012.

Målt op imod gennemsnittet af årets 11 foregående måneder, så har vi haft en stigning i salget i december på cirka 30 procent. Vi anser for et endda rigtig flot resultat”, fortæller Lennart Øster, der sammen med hustruen, Stine, ejer og driver lovejoy.dk, hvor der helt specielt har været gang i julesalget af designer- og luksusprodukter, danskerne for alvor har taget til sig.

Smykker eller sexlegetøj?

”Ingen tvivl om, at det primært er kvinderne, der får sexlegetøj i julegave i år.

Trenden går helt klart i retning af, at det er ok at give en sexlegetøjsgave, fra fx ham til hende, mens det endnu ikke er så udbredt, at hun giver ham sexlegetøj i jule- eller fødselsdagsgave” forklarer produktansvarlig Stine Øster, der i kun højere og højere grad oplever, at det er designer- og luksusprodukter (fra 500 kroner og opefter), der ryger over den virtuelle disk.

Ligeledes er produkter stilet til parret et ret stort hit, og også her er det helt bestemte brands, der primært er efterspurgt. Som fx fra den svenske producent LELO, der oplever et støt voksende marked her i Danmark.

”Sexlegetøj i alle prisklasser sælger, men tendensen går i retning af, at vi danskere hellere vil købe et rigtigt godt produkt frem for et i middelgod kvalitet – og så er kun flere og flere begyndt at samle. På helt bestemte brands og produkter, fortsætter Stine Øster.

Der er overbevist om, at nogle af de mest populære luksusprodukter henvendt til hende har stået på ikke så få kvinders ønskesedler i år. Måske endda listet tanden højere end smykker og ny køkkenmaskine. Om legetøjsgaverne ryger med ind under juletræet eller bliver givet, inden gæsterne kommer, er så en helt anden sag. For sexlegetøj er trods alt fortsat en ret så privat sag for langt de fleste.

”Fordelen ved langt de fleste designer-produkter er selvfølgelig også, at de netop ikke ligner sexlegetøj. Hvorfor man heller ikke behøver at lægge dem på loftet af frygt for, at besøgende ved et uheld skulle falde over dem.

Ja, der er endda de, der lader luksuslegetøjet ligge frit fremme, da produkterne netop er så gennemført lækre og flotte” slutter produktansvarlig Stine Øster, der regner med og satser på, at 2014 salgsmæssig kun bliver endnu bedre end 2013.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen