Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Gennemsnitlig sex prikker hul på tabu

Node Image Upload Stine-Oester-web-small.jpg

At investere i en dildo, en vibrator eller en penisring er for ikke så få danskere fortsat et grænseoverskridende skridt, grænsende til tabu.   

At investere i en dildo, en vibrator eller en penisring er for ikke så få danskere fortsat et grænseoverskridende skridt, grænsende til tabu.   

Det er dog trods alt ikke, som det var for bare 10 – 15 år siden, hvor salget af sexlegetøj i Danmark var en hel del mindre end det er i dag.
Der er dog fortsat et stort antal danskere, der anser voksenlegetøj som over grænsen – altså lige indtil man finder ud af, at man på ingen måde er alene om denne type behov og lyster. 

Dette kan ægteparret Stine og Lennart Øster, der via webshoppen Lovejoy.dk sælger sexlegetøj og arrangerer homeparties med samme, i høj grad tale med om.
For nylig medvirkede ægteparret i et indslag i Danmarks Radios nye tv-satsning ”Gennemsnitlig sex”, hvor de kort fortalte om nogle af de sexlegetøjsprodukter, danskerne i dag efterspørger mest.

Når naboen kan, kan vi også

”Efterfølgende har vi fået en del henvendelser fra potentielle kunder, der aldrig tidligere har erhvervet sig sexlegetøj. Så ingen tvivl om, at de tre minutter på tv har gjort sit store til, at der nu kun yderligere er blevet prikket hul på bylden og tabuet omkring brugen af sexlegetøj.

At kun endnu flere danskere har fået øjnene og op, at det her i 2013 er noget mere acceptabelt og almindeligt at investere i krydderi til dobbeltsengen, som vi også kalder det”, forklarer Stine Øster, der er den i firmaet, der primært står for kundekontakten.

”I dagene efter, indslaget blev sendt, oplevede vi desuden et mindre boom i salget.
Endnu mere glædeligt var det dog, at vi ligeledes har oplevet et boom i henvendelser omkring, hvad man bør investere i som helt ny sexlegetøjsbruger.

Der igen kun understreger, at det er fantastisk vigtigt for en branche som netop vores, at der indimellem også kommer noget fokus på, at det altså er helt almindeligt at pifte det fælles sexliv op med fx en vibrator eller en dildo.
For når naboen kan, så kan vi også!

Sikkert Sexlegetøj

Et andet men mindst lige så positivt udkomme af DR-programmet har desuden også været, at der nu også er kommet tanden mere fokus med problematikken omkring giftstoffer i sexlegetøj. Projekt Sikkert Sexlegetøj, der primært er bragt på bane for at sikre den danske forbruger, kom nemlig også i fokus i forbindelse via ”Gennemsnitlig sex”. 

”Et er, at flere og flere danskere køber sexlegetøj, men ikke alle produkter, meget desværre, der her i 2013 kommer ind over grænsen, er 100 procent fri for farlige stoffer, såkaldte ftalater.

Af samme årsag søsatte vi tidligere på året tiltaget Sikkert Sexlegetøj, der arbejder på at få producenter over hele verden til at skrive under på, at deres produkter er fri for skadelige ftalater.

Men også den enkelte forbruger skal selvfølgelig være med på vognen, hvis der skal renses ud i rækkerne. Som moderne forbruger bør man helt naturligt stille visse krav til de produkter, man nu engang smider måske mange hundrede kroner efter, slutter ægteparret Øster.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen