Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Danske forbrugere afhængige af tests af sexlegetøj

Node Image Upload Stine Øster-web.jpg

Da det af åbenlyse årsager er umuligt, som det gøres med fx biler og støvsugere, at prøvekøre eller teste en vibrator eller dildo inden køb, betaler den danske forbruger rigtig gerne lidt ekstra ...

Da det af åbenlyse årsager er umuligt, som det gøres med fx biler og støvsugere, at prøvekøre eller teste en vibrator eller dildo inden køb, betaler den danske forbruger rigtig gerne lidt ekstra for sexlegetøj, der har vundet priser og anbefales via uafhængige tests. 

”Det betyder kun mere og mere for de fleste danskere, der er i markedet for at købe sexlegetøj, at dildoen, vibratoren, penisringen eller glidecremen, man vil bruge penge på, er blevet testet og anbefalet. Lige som en eller flere gerne internationale priser også er med til at blåstemple produktet.

Længere er det ikke nok, at producenten og forhandleren, som vi selv, roser og anbefaler et specifikt produkt”, forklarer Stine Øster, der sammen med sin mand, Lennart, ejer og driver webshoppen med sexlegetøj og homeparties med samme, Lovejoy.dk.

”På trods af finanskrisen, der i større eller mindre omfang har påvirket os alle, så har det været tydeligt at konstatere, at den danske forbruger af sexlegetøj generelt ikke sparer.
Specielt ikke når det kommer til mærkevarer og produkter, der generelt bliver rost – og igen er det nettet, der benyttes som værktøj.

I dag køber vi rigtig gerne over nettet, men først når vi via fx Google-søgninger har sikret sig, at produktet har fået en reel blåstempling” fortsætter Stine Øster, der oplever danskernes kun stigende hang til kvalitetssikring som sundt for branchen hele vejen rundt.

Det er med sexlegetøj som med vin og biler

”Som en af de førende forhandlere af sexlegetøj i Danmark, kan vi kun glædes over denne positive udvikling – og det skulle undre os meget, om det ikke kun bliver endnu mere udpræget fremadrettet.

I dag er det blevet med sexlegetøj som med fx vin og biler og alle andre produkter, hvis salg påvirkes af, om uafhængige instanser siger god for varen eller ej.
Lige bortset fra, der er nok så væsentligt, at det er praktisk umuligt at teste sit legetøj, inden man køber. Hvorfor potentielle kunder af netop vores produkter er kun endnu mere afhængige af andres erfaringer med det.

Når det kommer til homeparties med sexlegetøj, hvor Lovejoy.dk på landsplan er førende, så er tendensen den samme. Her får den potentielle kunde dog rigtig god mulighed for at kigge og røre og spørge ekstra meget ind til produkterne, inden hævekortet eventuelt findes frem.

”Det bliver heldigvis sværere og sværere at prakke brugere af sexlegetøj produkter på, som – for at udtrykke det mildt – bare ikke er pengene værd.
Lige som sexlegetøj der indeholder skadelige stoffer, heldigvis også har mere og mere svært ved at gøre sig gældende på det danske marked.

Og langt hen ad vejen er det i forbrugernes egne hænder, at det går i denne, oplevet med vores øjne, helt rigtige retning. For jo mere man som forbruger bruger tid og kræfter på, at læse og lære om produkterne, inden man køber, jo mere presses producenterne og vi i detailledet naturligvis også til at holde os på det helt rigtige spor, slutter Lovejoy.dk’s Stine Øster.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen