Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

2014 vil salget af sexlegetøj boome

Node Image Upload Stine-Oester-web-small-bb.jpg

Det er altid svært at spå, specielt om fremtiden, men rigtig meget tyder på, at salget af alle typer af sexlegetøj kun vil blive endnu mere markant i 2014.

Det er altid svært at spå, specielt om fremtiden, men rigtig meget tyder på, at salget af alle typer af sexlegetøj kun vil blive endnu mere markant i 2014.

Desuden vil der formentlig ske en pæn stigning i interessen for sexlegetøj henvendt helt specifikt til mænd, der fortsat halter en del efter kvinderne, når det kommer til at købe produkter til egen glæde og fornøjelse.

Dette spår Danmarks førende webshop med salg af sexlegetøj i høj kvalitet og homeparties med ditto, sydsjællandske Lovejoy.dk, der senest i forbindelse med julemåneden oplevede en fremgang i omsætningen på intet mindre end 30 procent i forhold til december måned 2012.

Efter en række år, hvor interessen for køb af sexlegetøj grundet finanskrisen var mindre imponerende, har 2013 været året, hvor danskerne for alvor er begyndt at investere i alle typer af sexlegetøjsprodukter igen. Og helt specielt går tendensen i retning af, at man over en bred kam hellere vil bruge kroner på kvalitetsprodukter og lækkert design frem for mere billige alternativer.

”2013 har helt generelt været et rigtig godt år for branchen, og intet tyder på, at den opadgående kurve vil knække i 2014, nok tværtimod.

Så vi ser endda meget lyst på den nærmeste fremtid”, fortæller produktansvarlig og medindehaver af Lovejoy.dk, Stine Øster, der tror på, at 2014 desuden kan blive året, hvor produkter henvendt til manden vil komme til at hitte.

Sexlegetøj til mænd i fremgang

”Som det er i dag, så fremstilles og sælges der en del mere sexlegetøj henvendt til kvinder og par end til mænd. Men formentlig er det kun et spørgsmål om ganske kort tid, før manden i lige så høj grad kommer med på vognen.

Flere og flere produkter til glæde og fornøjelse for ham – og rigtig mange i lækkert design og af høj kvalitet – kommer nemlig løbende på markedet.

Desuden er heteroseksuelle mænd i dag heller ikke nær så bange for at benytte produkter til fx anal stimulation, som ellers har været et af de helt store tabuer” fortsætter Stine Øster, som desuden håber på, at flere mænd med tiden også får lyst til at deltage i homeparties med sexlegetøj.

For som det er i dag, er 99 ud af 100 gæster ved et homeparty med sexlegetøj nemlig kvinder.

Der er synd med tanke på, at netop flere og flere produkter henvender sig specifikt til manden.

”En helt tredje trend, vi regner med også vil eskalere her i 2014, er at samle på sexlegetøj.

Flere og flere danskere, og igen – indtil videre – specielt kvinder, er så småt begyndt at samle på helt bestemte sexlegetøjsbrands. Og dette er helt klart noget, der formentlig kun vil gribe yderligere om sig i årene fremover, slutter Stine Øster fra Lovejoy.dk.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen