Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

20 graders varme, 20 procent lavere omsætning

Node Image Upload feminin-erotik.jpg

Oven på et langt og koldt vinterhalvår gør sol og sommer os kåde og lettere vilde i varmen. Men lige så snart temperaturen rammer de 20 grader, falder temperaturen i branchen for erotiske gadgets. ...

Oven på et langt og koldt vinterhalvår gør sol og sommer os kåde og lettere vilde i varmen. Men lige så snart temperaturen rammer de 20 grader, falder temperaturen i branchen for erotiske gadgets. Lovejoy.dk oplever konsekvent et fald på minus 20 procent i omsætning, når varmen for alvor rammer Danmark.

Håber at kurven knækker, meeeenn!!!

Glæden vil ingen ende tage, når sommeren i juni-juli måned endelig når frem til Danmark.
Men det er altså ikke kun salget af uldhuer og vanter og klippekort til møntsolen, der vanen tro falder i takt med de stigende temperaturer.  Lige så snart, temperaturen i Danmark når cirka 20 graders varme, så falder salget af erotiske gadgets konsekvent også med cirka 20 procent – og sådan hvert år.

"Vi håber da på, at kurven vil knække, at vi ikke skal opleve en ny nedgangsperiode hen over sommeren. Ikke mindst med tanke på, at folk jo generelt er tanden mere kåde og afklædte i gadebilledet, end når vejrguderne fx byder os på minus fem grader og sne i meterhøje dynger.

Men også i år er den desværre god nok – eller rettere ikke så god, i hvert fald ikke for os!
Lige så sikkert om ammen i kirken, så oplever vi i de her uger, hvor temperaturen kontant ligger på over 20 graders varme og solen skinner fra en skyfri himmel, at omsætningen over en bred kam falder med cirka en femtedel", fortæller ægteparret Øster, der ejer og driver en af landets førende net-forretninger med erotiske gadgets (sexlegetøj), Lovejoy.dk.

Vejrguderne styrer

"Selvfølgelig er det ikke kun vores firma, der oplever fænomenet.
Det rammer formentlig branchen hele vejen rundt, og en del af forklaringen skal nok findes i, at folk tager på ferie, rejser til udlandet og primært koncentrerer sig om familien hen over sommeren.

Alt dette taget med i betragtning, så er det dog fortsat lidt pudsigt, synes vi, at sommermånederne faktisk også kan byde på positive overraskelser rent omsætningsmæssigt – men altså kun, hvis der kommer en eller flere perioder med noget køligere og mere ustadigt vejr.

Så begynder potentielle kunder atter at sætte sig ind foran computeren for at undersøge markedet for erotiske gadgets, der kunne være interessante at erhverve sig", fortsætter Stine Øster, Lovejoy.dk’s legetøjsansvarlige og ansigt udadtil, der helt generelt ikke har det fjerneste imod sol og sommer og færre pakkeopgaver end ellers, der helt naturligt følger i kølvandt på mindre omsætning. Men ALT for godt vejr over landet, i ALT for lang tid ad gangen, er altså ikke specielt sundt for forretningen.

"Det med vejrliget hen over sommeren er blevet til lidt af et had/kærlighedsforhold for os – og på trods af diverse tiltag, herunder sommertilbud og ekstra fokus på produkter, man fx kan benytte ved stranden, i swimmingpoolen og i det offentlige rum, uden at andre end en selv og partneren kender til det, så påvirker det altså ikke salget synderligt positivt.

Så lige som i mange andre brancher, er vi altså også afhængig af vejret!"

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen