Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Mursten er populære hos de danske bygherrer

Node Image Upload 2715 Vejle fjord.jpg

Mursten dominerer det danske boliglandskab. Sådan har det været i århundreder. Men hvorfor er de brændte lerbyggeklodser så populære? Bygherrernes svar er enkelt: Med mursten går økonomi, ...

Mursten dominerer det danske boliglandskab. Sådan har det været i århundreder. Men hvorfor er de brændte lerbyggeklodser så populære? Bygherrernes svar er enkelt: Med mursten går økonomi, bæredygtighed, indeklima og holdbarhed op i en højere enhed.

1,6 mio. mursten. Så mange har JORTON, netop lagt i forbindelse med renoveringen af 818 lejligheder i Nørresundby. Næste skridt er renovering af yderligere 447 boliger i Aalborg med 1,3 mio. mursten. Det er blot et par eksempler på store renoveringsprojekter, hvor mursten spiller en central rolle. Materialevalget er ikke tilfældigt.

Den ultimative facaderenovering
Ifølge teglbranchen betragter mange store bygherrer, f.eks. boligselskaber eller kommuner, tegl som det ultimative materiale til både facaderenovering og nybyggeri:

"Det er jo ikke fordi, der ikke bliver eksperimenteret og afprøvet nye byggematerialer, men rygraden i dansk byggekultur har i århundreder altid været mursten. Vi hører gang på gang fra både forskere og bygherrer, at mursten giver de mest økonomiske, bæredygtige og længst holdbare løsninger", fortæller Tommy Bisgaard, direktør for Kalk- og Teglværksforeningen, og fortsætter: "For de store bygherrer vejer totaløkonomien ofte tungest. Mursten giver generelt lave omkostninger til drift og vedligehold plus lavere energiomkostninger. Det giver langsigtede og betydelige økonomiske besparelser på byggerierne", forklarer han.

Mursten gavner også den lille bygherre
Hos den almindelige dansker har mursten i nogle tilfælde ry for at være et dyrt materialevalg. Det er dog, ifølge Tommy Bisgaard, en myte, som kun få efterhånden tror på:

”Når man bygger, bør man nemlig tænke langsigtet samt holde på det sikre med gennemprøvede løsninger. Ellers risikerer man med billige løsninger her og nu, der ender med at blive meget dyrere i længden samt som vi nu ser med f.eks. MgO-plader, at der opstår større byggeskader, hvor man måske ikke kan få disse skader udbedret og blive holdt skadesfrit.

Mursten virker derfor ikke på nogen måde som et dyrt valg, og beregninger viser også, at de minimale totalomkostninger til drift, vedligehold og energiforbrug er tjent ind i løbet af husets levetid. Dette ser man også på gensalgsværdien, når man skal sælge sit teglhus”, udtaler Tommy Bisgaard.

Læs mere om totaløkonomi og de mange andre fordele ved at bygge med mursten på www.bygitegl.dk eller www.teglapp.dk.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen