Berlingske Business
17:46Tak for i dag
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Utraditionelt samarbejde skal redde liv

Node Image Upload reflector_1.tmp

Særligt hos unge mellem 18-34 år vinder forfængeligheden over fornuften, når det gælder refleksers åbenlyse effekt. Nu skal et nyt utraditionelt samarbejde mellem forsikring og modebrandet Weekday få flere unge til at vælge mode med mening. Og redde liv.

Vi ved det godt! At reflekser på tøj eller tasker gør os langt mere synlige i mørket. Og de dystre statistikker viser også, at antallet af påkørte personer i trafikken øges i årets mørke måneder. Alligevel vinder glemsomhed og forfængelighed over fornuften, og får alt for mange af os til at færdes uden reflekser i årets mørke måneder.

Ni ud af ti danskere er enige i, at reflekser øger synligheden i mørket. Alligevel er det kun hver femte af os som faste anvender reflekser, viser en undersøgelse analyseinstituttet Yougov har foretaget for If Skadeforsikring. Blandt de 18-34 årige er andelen af refleksbrugere helt nede på 10 pct.

Mode og forsikring sammen
Nu skal et samarbejde mellem If Skadeforsikring og modebrandet Weekday få os til at øjne mulighederne for at blive set, på en smart måde.

Sammen lancerer parterne en produktlinje, hvor tasker og tilbehør er udført i reflekterende materiale med et moderigtigt look, som samtidig gør brugerne synlige i mørket. Hver part har sin tilgang til samarbejdet.

- For os handler det ikke om at brede paletten ud og ville sælge tøj og tilbehør. Vi er forsikringsselskab, og vores mål med samarbejdet er at sætte fokus på sikkerhed, tryghed og den åbenlyse betydning reflekser har, siger Helle Ø. Rasmussen, produktchef for personforsikringer og specialist i ulykkesforsikringer hos If Skadeforsikring.

- Vi ved, at kun 10 pct. af unge mennesker fast anvender reflekser. Så vores mission er, sammen med modeskabere, at bidrage til at gøre flere synlige i mørket og redde liv, fortæller Helle Ø. Rasmussen.

Hos modebrandet Weekday glæder man sig over, at reflekskollektionen er et udtryk for præcis det, brandet gerne vil stå for.

- Vi har længe arbejdet på tiltag med relation til mode, mennesker og social ansvarlighed, og vi er konstant på udkig efter muligheder, hvor vi kan integrere dem alle tre. Vi er stolte af at lancere en produktserie, vi faktisk tror kan redde liv og samtidig vise at sikkerhed kan være både funktionelt og stilfuldt, siger marketingchef hos Weekday, Liselott Olovzon.

Det er bevist, at lyset fra reflekser reducerer risikoen for at blive ramt af en bil med op til 50%.

Reflekskollektionen fra Weekday i samarbejde med If består af 6 dele. Fire tasker, en cap og en choker lavet i et reflekterende materiale. Den kan købes på weekday.dk og i udvalgte Weekdays butikker.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen