Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

HusCompagniet når milepæl med 1000 huse

Node Image Upload SteffenBaungaard.jpg

Hele 1000 familier har i 2013 valgt et hus fra HusCompagniet, hvilket gør året til det bedste nogensinde i selskabets historie. Et bredt udvalg af kvalitetshuse samt stor kundetryghed har hjulpet ...

Hele 1000 familier har i 2013 valgt et hus fra HusCompagniet, hvilket gør året til det bedste nogensinde i selskabets historie. Et bredt udvalg af kvalitetshuse samt stor kundetryghed har hjulpet rekorden på vej. Udlandet skal bidrage til fremtidig vækst.

HusCompagniet har netop indgået aftaler med huskøber nummer 999 og 1000 i år, hvilket gør 2013 til det bedste salgsår nogensinde i selskabets historie. For på trods af et fortsat pauvert marked for husbyggeri herhjemme, fortsætter HusCompagniets stærke byggekoncept med at vække stor opsigt hos familier på jagt efter nyt kvalitetshus.

Sidste år solgte landets største typehusfirma 832 huse og havde sat overliggeren på 925 enheder i år, men har på baggrund af en stærk indsats altså formået at springe endnu højere. Det er første gang nogensinde, at et selskab i typehusbranchen rammer 1000 solgte huse på et år, og ifølge koncernchef Steffen Baungaard skyldes det selskabets fokus på kvalitet og på at skabe sikre rammer omkring den store familiebeslutning.

“Huskøberne søger i endnu højere grad end tidligere tryghed, når de vælger at bygge nyt hus. Vi har været dygtige til at levere denne tryghed hele vejen gennem vores koncept, og samtidig levere kvalitet hver gang. Og det er fantastisk godt gået af hele organisationen, at vi formår at holde os i vækstsporet med så svære markedsbetingelser,” siger Steffen Baungaard. Han peger ligeledes på den årsag, at HusCompagniet får flotte anmeldelser af kunderne på smiley-portalen Anmeldhaandvaerker.dk, og på den baggrund blev kåret til Årets Husbygger 2013.

De 1000 solgte huse er fordelt nogenlunde ligeligt på begge sider af Storebælt, og salget er støttet godt op af lanceringen af nye hustyper i form af både en ny husserie i flere plan samt sommerhuse i mursten og træ.

“Efterspørgslen efter de nye huse har været meget positiv og den bredere produktpalette i høj kvalitet har givet os en meget stærkere platform at stå på i forhold til markedet. Vi har eksempelvis store forventninger til, at salget af sommerhuse vil tage fart i Danmark de kommende år,” siger Steffen Baungaard.

Siden det store danske boom i 2006 med knap 12.000 husbyggerier er markedet nu skrumpet ind til under 3000 huse, og der er ingen tegn på snarlig bedring. Derfor forventer koncernchef Steffen Baungaard også, at selskabets vækst de kommende år skal hentes i Sverige og Tyskland, hvor HusCompagniet nu har fodfæste.

“Begge lande besidder et spændende potentiale, som vi skal realisere de kommende år. Vi investerer meget i udlandet i en forventning om, at vores vækst skal komme herfra fremover. I Tyskland har vi formået at få godt gang i markedet og er lige nu i gang med at åbne det andet kontor,” fortæller Steffen Baungaard. I Sverige er der i år åbnet en ny afdeling i Gøteborg til at supplere indsatsen i Skåne, hvor HusCompagniet på tre år har skabt sig en stærk position på det sydsvenske husmarked. HusCompagniet har været på det nordtyske marked i godt et år.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen