Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Krav om hurtig og gratis fragt udfordrer e-handel

Øgede krav om hurtig levering og helst gratis fragt presser netbutikkernes logistik-løsninger. Udfordringen tages dog op, og der tilbydes stadig flere leveringsløsninger til kunderne, viser ...

Øgede krav om hurtig levering og helst gratis fragt presser netbutikkernes logistik-løsninger. Udfordringen tages dog op, og der tilbydes stadig flere leveringsløsninger til kunderne, viser undersøgelse fra FDIH.

En stadig voksende udfordring for netbutikker i dag er at få lager og distribution til at følge med, når kunderne i stigende grad vænner sig til at kunne shoppe online uanset tid og sted. Det viser en ny undersøgelse af logistik hos FDIHs medlemmer.

Butikkerne skal nemlig have totalt styr på alle dele af logistikken, så de manuelle rutiner med modtagelse af indkøbte varer, opdatering af web og forsendelse kan matche kundernes forventninger om hastighed, alt i realtid, frit valg af tid og sted for levering og helst uden betaling.

FDIHs medlemmer peger i logistik-undersøgelsen på de tre største udfordringer:

  • Dag-til-dag levering
  • Gratis fragt
  • Udbud af alternative leveringsmuligheder

”Det er klart, at der er et pres, når vi som kunder forventer det hele, både hurtigere og billigere. Mange kunder vælger at efterlade den fyldte indkøbskurv i netbutikken og opgiver købet, fordi de ikke vil betale fragten. Og samtidig er der en forventning om stadig hurtigere levering, hvor den globale udvikling peger i retning af, at flere butikker nu tilbyder dag-til-dag levering. Men det er dyrt, og kunderne har næppe lyst til at betale
ekstraomkostningerne ved hurtigere levering,” siger kommunikationschef Henrik Theil fra FDIH.

FDIH kan heldigvis konstatere, at mange distributører nu leverer flere løsninger til, hvor kunden kan hente sin pakke, så kunden kan vælge, om pakken skal leveres hjemme, i en butik, i en pakkeautomat eller på arbejdspladsen, og disse løsninger udbygges hele tiden.

”Det viser sig også, at op mod en tredjedel af virksomhederne i logistik-undersøgelsen faktisk tilbyder fire eller flere leveringsmuligheder til kunderne. Omvendt er der sket et stort fald i virksomheder, der kun tilbyder én leveringsløsning, så det kun er hver femte netbutik, der ikke udnytter mulighederne for at give kunden flere valgmuligheder,” siger Henrik Theil.

Udviklingen giver en lang række udfordringer, som bliver taget under behandling på FDIHs Logistikkonference for e-handlere onsdag den 13. november på IT-universitetet i København.

”Flertallet af netbutikkerne står i vid udstrækning selv for deres logistikløsninger, men et
par friske øjne udefra kan måske identificere en mere hensigtsmæssig løsning. Så de godt 150 deltagere på Logistikkonferencen får friske ideer med hjem, da vi forventer, at dialogen med udbydere af løsninger er med til at skubbe til udviklingen,” slutter Henrik Theil.

Undersøgelsen offentliggøres i forbindelse med FDIHs Logistikkonference den 13. november 2013.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen