Berlingske Business
16:38Teva anfører fald blandt kopiselskaber
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Rekord mange deltog i iværksætterugen

GEW

Over 28.000 danskere i alle aldre tog del i Global Entrepreneurship Week i november. Det er ny rekord.

Den 8. udgave af Global Entrepreneurship Week løb af stablen i uge 47, hvor over 330 arrangementer tiltrak mere end 28.000 deltagere til workshops, foredrag, webinarer, netværksmøder og iværksætterkonkurrencer i hele landet.

Udover de traditionelle aktiviteter i iværksætterugen, har der i år været en række aktiviteter målrettet mod at inspirere børn og unge til at handle på deres gode idéer og åbne deres øjne for iværksættervejen.
Global Entrepreneurship Week har blandt andet arbejdet med etablerede iværksættere som rollemodeller, der har besøgt skoler og uddannelsesinstitutioner, og holdt oplæg om deres iværksætterrejse.
Som optakt til ugen blev der også uddelt 2227 kasser pakket med viden, inspiration og tværfagligt undervisningsmateriale til samtlige grundskoler i Danmark. Materialet i kasserne styrker børn og unges evne til at tænke nyt, se muligheder og omsætte gode idéer til værdi, og kan bruges til undervisningsforløb helt ned i 0.klasse. Sidst men ikke mindst har Global Entrepreneurship Week Denmark lanceret verdens første forretningsplan målrettet til børn og unge med titlen ’Bliv din egen Boss’.

Langsigtet erhvervsudvikling
”Vores fokus i år udspringer af vigtigheden i at arbejde med erhvervsfremme på den lange bane. Vi er alle afhængige af, at der bliver skabt flere virksomheder, der kan tilføre job, værdi og velfærd til samfundet.
De virksomheder skal skabes af fremtidens iværksættere, der formår at tage de gode idéer et skridt videre og gøre dem til en reel forretning. Mange børn og unge har potentialet til at blive iværksættere, men de har ligesom voksne brug for inspiration og konkrete værktøjer, før de kan handle på deres drømme,” siger Sine Larsen, kampagnechef på Global Entrepreneurship Week Denmark.

Global Entrepreneurship Week Denmark bliv i år arrangeret af Fonden for Entreprenørskab i samarbejde med Erhvervsstyrelsen og en lang række offentlige og private partnere.
Vicedirektør i Erhvervsstyrelsen Anders Hoffmann er tilfreds med resultatet af årets iværksætteruge.

”Det er lykkedes for os at aktivere en ny målgruppe, som ikke tidligere har været en del af iværksætterugen og det er vi selvfølgelig glade for. Det har været meget inspirerende, at møde både børn med iværksætterambitioner og unge, der allerede har gang i en spirende forretning. De har ikke så mange forbehold, når det drejer sig om at få idéer og det skal vi anerkende og understøtte. Jo tidligere vi sætter ind, des større sandsynlighed er der for, at vi om en årrække står med nogle dygtige iværksættere, der kan bidrage til udviklingen i samfundet,” siger Anders Hoffmann.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen