Berlingske Business
16:31Grøn fredag på Wall Street
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Iværksætterugen favner bredt i år

Node Image Upload GEW Åbning_prinsesse1.jpg

Fra iværksætteri i børnehøjde til webinar om momsregnskab og ’pitch’ boot camp favner bredt.

Den 8. udgave af Danmarks iværksætteruge er kommet godt fra start og med over 200 arrangementer spredt ud over hele landet er der noget for enhver interesse og aldersgruppe.

For første gang har iværksætterugen valgt at sætte ekstra fokus på fremtidens iværksættere; elever, studerende og unge iværksættere under 30 år, der alene eller sammen med andre handler på muligheder og gode idéer, og omsætter disse til værdi for andre.

Iværksætteri i børnehøjde på årets åbningsevent
Fremtidens vækstskabere var derfor også selvskrevne til at deltage på mandagens officielle åbningsevent i Industriens Hus i København. Her blev de repræsenteret af 6. klasse fra Ryparken Lilleskole, der fik til opgave at vise, hvad iværksætteri i børnehøjde egentlig er.

De 21 børn spillede sig til løsninger på en aktuel klimaudfordring – knappe vandressourcer, i samarbejde med et hold ambitiøse iværksættere, spiludviklere fra virksomheden Gametools og vejledere fra Opfinderrådgivningen ved Teknologisk Institut.

Løsningen blev præsenteret for et særligt GEW panel der bestod af vicedirektør i Erhvervsstyrelsen Anders Hoffmann, forretningskvinde Birgit Aaby, iværksætter og nyudnævnt bestyrelsesformand for Fonden for Entreprenørskab Tommy Ahlers og serieiværksætter Moonis Kamil, der alle roste børnene for deres evne til at tænke innovativt.

”Det er stærkt at opleve, hvordan I bare griber idéerne og udvikler på dem. Voksne ville bruge betegnelsen ’at tænke ud af boksen’, men I er slet ikke i nogen boks endnu og derfor er I i stand til at idé- og konceptudvikle på et helt andet plan”, lød de rosende ord fra Anders Hoffmann til de unge iværksætterspirer.

Rosende ord til unge iværksættere
Uddannelses- og forskningsminister Esben Lunde Larsen deltog også på arrangementet og fik i sin åbningstale mulighed for at reflektere over sin egen karriere som iværksætter, der dog kun varede en enkelt dag.

Aftenen endte som en inspirerende og anderledes cocktail af ambitiøse børn, unge iværksættere og dansk erhvervsliv krydret med et kongeligt islæt i form af H.K.H Prinsesse Marie, der fik lejlighed til at tale med børnene om deres idéer og som ligeledes var med til at udråbe det vindende team af aftenens udfordring. Som afrunding på arrangementet holdt Prinsessen en fin tale særligt rettet mod børnene, hvor hun roste dem for deres idéer og mod til at handle.

”Når jeg ser på de løsninger, I har fundet i dag, er jeg også sikker på, at Danmark nok skal klare sig godt i fremtiden. I er nemlig billedet på en generation af børn og unge, som tror på jeres egne idéer og tør handle på dem. Lige nu går I i skole, men om få år skal I sætte jeres drømme iværk og måske blive fremtidens iværksættere,” sagde Prinsesse Marie.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen