Berlingske Business
17:34Business Live siger tak for i dag og på gensyn
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Iværksætterugen bliver til en international bevægelse

Fremtidens iværksættere skal findes på skolebænken, derfor sætter Danmarks Vækst- og Iværksætteruge i år fokus på børn og unge. Samtidig skifter ugen navn til Global Entrepreneurship Week for at ...

Fremtidens iværksættere skal findes på skolebænken, derfor sætter Danmarks Vækst- og Iværksætteruge i år fokus på børn og unge. Samtidig skifter ugen navn til Global Entrepreneurship Week for at understrege, at mulighederne for at handle på drømme og idéer ikke stopper ved landets grænser.

Der er stort potentiale i tidligt at lære børn og unge at handle på deres idéer, for på den måde at gøde jorden for fremtidens værdiskabere. Derfor sætter dette års Global Entrepreneurship Week, den tidligere Iværksætteruge, i år ekstra spot på næste generation iværksættere; elever, studerende og entreprenante unge under 30 år, der alene eller sammen med andre handler på muligheder og gode idéer og omsætter disse til værdi for andre.
”Vi vil gerne sætte fremtidens iværksættere på dagsordenen. Vi skal have gang i en debat om, hvordan vi får klædt næste generation på til at takle fremtidens udfordringer og ruste dem til et arbejdsmarked i forandring. Vi er dybt afhængige af, at flere forfølger deres idéer og skaber nye løsninger, produkter og ydelser – og nye arbejdspladser,” siger Sine Larsen, kampagnechef på Global Entrepreneurship Week Denmark.

Rollemodeller inspirerer
Global Entrepreneurship Week samarbejder i år med en bred vifte af etablerede iværksættere, der som GEW-ambassadører vil besøge skoler og uddannelsesinstitutioner fra uge 44 og frem til uge 47, hvor de vil inspirere elever og studerende til at forfølge deres drømme og handle på deres gode idéer.
”Der er lavet mange studier af, hvad der skal til for at få folk til at blive iværksættere. En af de ting, der går igen er, at rollemodeller er vigtige for iværksætteres succes på den lange bane. Vi skal vise bredden af iværksættere i Danmark. Bliver du præsenteret for et bredt udsnit, er der større sandsynlighed for, at du møder netop den, der tænder gnisten og gør, at du selv får mod på at skabe din egen virksomhed eller dit eget job,” forklarer Anders Hoffmann, vicedirektør i Erhvervsstyrelsen.

Iværksætteri i børnehøjde
Erhvervsmanden Christian Stadil er en af de iværksættere, der stiller op som GEW-ambassadør.
Han mener, at det etablerede iværksættermiljø også har et ansvar for at sætte iværksætteri i børnehøjde på dagsordenen og synliggøre mulighederne for den næste generation.
”Regeringen skal anspore til iværksætteri, men det skal iværksætterne i høj grad også. Vi skal sammen ud og promovere vigtigheden af at tage de gode idéer skridtet videre, så der bliver startet flere nye virksomheder op. Os der har gjort det eller er i gang, vi har måske fejlet og har erfaringer, vi kan dele ud af, og det er vigtigt i den sammenhæng. Vi skal have skabt en bevægelse i Danmark omkring iværksætteri. Vi er på vej, men vi kan stadig gøre meget mere,” siger Christian Stadil.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen