Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Autobranchens unge skal skabe fremtidens løsninger

Node Image Upload IMG_9757.jpg

Det nye program Skills for the Future skal give eleverne inden for autobranchen en introduktion til de færdigheder, som er nødvendige for et job i fremtidens bilindustri.

Det nye program Skills for the Future skal give eleverne inden for autobranchen en introduktion til de færdigheder, som er nødvendige for et job i fremtidens bilindustri.

Skills for the Future er et privat-offentligt samarbejde, hvor erhvervsliv og uddannelse arbejder sammen for at klæde eleverne bedst muligt på til de udfordringer, de vil møde på et arbejdsmarked i forandring.

Eleverne på Syddansk Erhvervsskole og på Campus Bornholm får derfor få besøg af Hyundai Danmark, som skal give både elever og lærere input fra branchen og fortælle om de kompetencer, der kræves i nutidens bilindustri og om de udfordringer og muligheder, der er i branchen.

Entreprenørskab og brancheviden
Gennem arbejdet med Skills for the Future og samarbejdet med Hyundai er det målet, at eleverne får værdifulde entreprenørielle kompetencer, som forbereder dem til at skulle ud på en arbejdsplads - enten til et job i den europæiske bilindustri eller ved at starte deres egen virksomhed.

Efter klassebesøget skal eleverne derfor selv arbejde videre med projektet, hvor de skal udvikle deres bud på innovative tiltag, som er målrettet autobranchen. Det kan fx være ideer til at bruge mindre benzin, hvordan man får bedre dæk, eller hvordan den private transport skal indrettes i fremtiden.

Til maj afholdes der national finale og vinderen går videre til den europæiske finale ”Hyundai Skills for the Future Award” den 8.-10. juni i Prag. Sidste år deltog næsten 4400 elever fra erhvervsuddannelser i hele Europa i Skills for the Future. I år er første gang danske elever har muligheden.

Læs mere her.

Baggrund
Skills for the Future er et undervisningsprogram udviklet af JA-YE Europe sammen med Hyundai Motor Europe, som skal give elever på erhvervsuddannelser en større viden og forståelse for de færdigheder, det kræver at kunne få succes på arbejdsmarkedet.

Ved at kombinere Hyundais ekspertviden om bilindustrien med JA-YE Europes viden om entreprenørskabsundervisning, er det formålet at inspirere unge under uddannelse til at være med entreprenørielle og foretagsomme samt at vise dem, hvor vigtig deres uddannelse er for deres fremtidige karrierevalg.

I Danmark er det Fonden for Entreprenørskab – Young Enterprise og Hyundai Bil Import, der står bag Skills for the Future i samarbejde med Syddansk Erhvervsskole og Campus Bornholm.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen