Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Sådan kommer du i gang med Facebook annoncering

billede

Facebook annoncering vil være ideelt for alle virksomheder, der drømmer om at skabe øget trafik fra verdens største sociale medie. Den stigende interesse for betalt markedsføring på Facebook vidner om, at danske virksomhedsejere har fået øjnene op for de mange annonceringsmuligheder. Det er tilmed en markedsføringsform, der er nem og billig at komme i gang med for alle virksomhedsstørrelser.

Opret din første Facebook annonce
Når du skal oprette din første Facebook annonce, er det helt naturligt, at du kan blive i tvivl om, hvordan du skal gribe det hele an. I den anledning er det vigtigt, at du er tålmodig og giver dig selv tid til at undersøge de forskellige muligheder. Facebook åbner nemlig op for et helt univers af annonceringsmuligheder, som du hurtigt kan lære bedre at kende. Herefter kan du gå i gang med at oprette din første kampagne, hvor du vil blive præsenteret for Facebook Power Editor.

Facebook Power Editor er et værktøj, der hjælper dig med at skabe den perfekte annonce. Du kan nemlig skrue på rigtigt mange forskellige parametre, så din annonce formidler dit budskab på bedst mulig vis.

Segmentér ned til mindste detalje
Segmentering er et af nøgleordene for Facebook annoncering, da du kan segmentere ned til mindste detalje. Det er altså helt op til dig at vurdere, hvorvidt din annonce skal vises til en større eller mindre del af befolkningen. Du kan bl.a. segmentere med udgangspunkt i køn, alder, geografi, adfærd, interesser og meget mere. Herefter vil du blive præsenteret for den potentielle rækkevidde, hvilket giver dig en idé om, hvor mange mennesker du kan nå ud til.

Takket være disse glimrende segmenteringsmuligheder har du stor kontrol over dine annoncer. Således får du det optimale ud af dine annoncekroner, da du kan interagere specifikt med den valgte målgruppe.

Fastlæg dine målsætninger
Før du går i gang med at opsætte dine Facebook annoncer, bør du overveje, hvilke målsætninger du har. Dine målsætninger vil nemlig have afgørende betydning for, hvilken annoncetype der vil skabe størst værdi for din virksomhed. I modsætning til mange andre markedsføringsformer, så kan der være mange forskellige målsætninger. Det kunne f.eks. være nogle af disse målsætninger:

  • Få kliks (trafik) til dit website
  • Få visninger af din video
  • Få fans / likes af din Facebook side
  • Få installationer af din app
  • Få tilmeldinger til din begivenhed

.. Samt mange andre relaterede målsætninger. Skal du have det optimale ud af din markedsføring på Facebook, bør du altid have en klar idé om dine målsætninger.

PL & Partners er et eksempel på et Facebook bureau, der har bevist, at man sagtens kan få succes med Facebook annoncering. Det danske Facebook bureau har opnået mange beundringsværdige resultater med annoncering på Facebook, og du kan gøre det samme.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen