Berlingske Business
17:31Business Live lukker for i dag - på gensyn i morgen
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Sådan kombinerer du fysisk butik og webshop

Node Image Upload skrmbillede-2016-05-09-kl-093226.tmp

Fysisk butik og webshop er to forretningsformer, som man sagtens kan kombinere i vores moderne anno 2016. Vil man starte en ny forretning, er det ikke et must, at man holder sig til én af delene. Kombinationen af de to forretningsformer kan i visse tilfælde være opskriften på succes og vækst.

Skab vækst i din virksomhed med fysisk butik og webshop
Der er fordele og ulemper ved at drive både fysisk butik og webshop. Har man svært ved at vurdere, om det vil være mest hensigtsmæssigt at drive fysisk butik eller webshop, så kan man overveje at prøve kræfter med begge dele på én og samme gang.

I dag er der efterhånden mange eksempler på virksomheder, der har fået succes med at sælge produkter og ydelser både online og offline. Det gør sig bl.a. gældende for XLtøj, som har en fysisk butik i Rudkøbing, samtidig med at de har en webshop – XLtoj.dk. Den fysiske butik er henvendt til lokalsamfundet, mens webshoppen er henvendt til resten af landet.

Dette skal man være opmærksom på
Drømmer du om at kombinere fysisk butik og webshop, så skal du være forberedt på, at der højst sandsynligt vil opstå visse udfordringer. Heldigvis findes der flere passende løsninger til disse udfordringer, hvilket du selvfølgelig bør være bekendt med.

Professionel lagerstyring er alfa omega
Skal du drive webshop og fysisk på samme tid, så er det alfa omega, at du har styr på dit lager. Har du ikke hundrede procent styr på dit lager, risikerer du at sælge varer på din webshop, som du reelt ikke har på lager. Således vil det hurtigt kunne skabe problemer, og du vil opleve, at dine kunder bliver utilfredse. Vil du gerne undgå det, så skal du gøre dig nogle tanker om lagerstyring.

I dag findes der heldigvis forskellige kassesystemer med integreret lagerstyring, som du helt sikkert kan få glæde af. I den anledning skal du gå efter et POS kassesystem, der er egnet til netop butik og webshop.

Gør økonomistyring og administration overskueligt
Som butik- og webshopejer kommer du heller ikke uden om at beskæftige dig med økonomistyring og administration. Skal du gøre den del så overskuelig som mulig, bør du benytte dig af et godt regnskabsprogram. Det er f.eks. muligt at benytte sig E-conomic, hvor du kan få glæde af de mange praktiske funktioner. I forhold til administration er det særligt vigtigt, at du skaber dig et overblik over, hvordan driften er i henholdsvis butik og webshop. Dermed får du en bedre idé om, hvorvidt det rent faktisk er en god forretning at drive både fysisk butik og webshop.

Synes du, at økonomistyring og administration er uoverskueligt, bør du altid alliere dig med en bogholder, som kan hjælpe dig med bogføring og regnskab.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen