Berlingske Business
13:19Fiat Chrysler trådte på speederen og belønnes i aktiemarkedet
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Fem ting I skal huske, når I outsourcer salget

Node Image Upload skrmbillede-2016-05-20-kl-144806.tmp

Driver du en virksomhed, og går du med overvejelser om at outsource salget, så er der en række ting, som du skal være opmærksom på. Skal det være en succes at outsource salget til et eksternt firma, er det afgørende, at man har gjort sit fodarbejde ordentligt. Inden for outsourcing af salg, vil det være svært at komme uden om telemarketing og mødebooking, som fylder mere og mere i erhvervslivet.

1.    Find den rigtige helt rigtige salgspartner

Skal du outsource salget til en ekstern partner, skal du selvfølgelig finde den helt rigtige salgspartner. I den anledning skal du sætte god tid af til at undersøge de forskellige muligheder. Hvis din virksomhed fremadrettet skal opleve vækst, så vil det være alfa omega at vælge den helt rigtige salgspartner. Det er vigtigt, at man stoler hundrede procent på den valgte salgspartner, da det er en aktivitet, der har stor indflydelse på enhver virksomheds drift.

Leder du f.eks. efter et firma til telemarketing eller mødebooking, så kan du læse om det pågældende firma på nettet, hvor der højst sandsynligt er mulighed for at læse mange anmeldelser og omtale på anden vis.

2.    Bevar det fulde overblik

Vælger du at outsource salget, er det vigtigt, at du fortsætter med at bevare det fulde overblik. Selvom du har valgt at outsource en aktivitet i din virksomhed, er det ikke ensbetydende med, at du ikke længere skal føre kontrol over det. Outsourcing eller ej – så er det fortsat din virksomhed, og du er naturligvis interesseret i at opnå de fastlagte målsætninger.

Har du valgt en salgspartner, bør du sikre dig, at partneren lever op til jeres aftale. Det kan du bl.a. gøre ved at lave løbende kontrol – uden at det sætter unødig pres på partneren.

3.    Dine krav og målsætninger skal være i fokus

Selvom du vælger at outsource salget i din virksomhed, skal det naturligvis stadig være dine krav og målsætninger, der skal være i fokus.  Har du på forhånd fastlagt nogle mål, så er det disse mål, som der skal arbejdes med. Det er meget vigtigt, at den valgte salgspartner er indforstået med det, så samarbejdet bliver som ønsket. På forhånd kan du gøre dig selv en tjeneste ved at sætte dig ned og tænke over, hvad du reelt set forventer at få ud af samarbejdet.

4.    Evaluering er vigtigt

Evaluering er meget vigtigt, hvis man outsourcer salget til en tredjepart. Selvom det kan kræve tid og ressourcer at evaluere, så vil det altid være rigtigt godt givet ud. I evalueringsprocessen finder du måske ud af, at samarbejdet ikke fungerer som forventet. Med udgangspunkt i den iagttagelse kan du tage stilling til, hvordan du / I kan løse jeres udfordringer. I evalueringsprocessen kan det også være, at du finder ud af, at det var en dårlig idé at outsource salget.

5.    Byg et tillidsfyldt bånd op til den valgte partner

Skal et samarbejde blive en succes, så er det vigtigt, at der er gensidig respekt og tillid. Stoler du ikke på din salgspartner, så vil det næppe føre til noget godt. Netop derfor er det en god idé at bygge et tillidsfyldt bånd op til den valgte partner, så begge parter opnår den fulde tilfredshed med aftalen. Før en løbende dialog, aftal møder jævnligt og sæt dig ind i, hvad du kan gøre bedre for at optimere samarbejdet.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen