Berlingske Business
17:42
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Fem ting du skal huske, når du driver webshop

Node Image Upload shopping-cart-728410_1280.tmp

Der er mange ting, du skal have styr på, hvis du gerne vil drive en webshop. Der er mange, der tror, at det er nemt at drive webshop, da man blot skal modtage ordrer og derefter pakke dem og sende dem ud til kunden - der er dog meget andet end dét, der skal være styr på og fem af de ting, du skal have styr på, når du driver webshop kan du læse meget mere om i denne artikel.

1. Et optimalt shopsystem
Det er særdeles vigtigt, at du har styr på valget af det rette shopsystem. Der findes et væld af systemer på det danske marked, så derfor har du også et væld af muligheder for at vælge det rette system. Du skal sørge for at vælge et shopsystem, der er optimalt i forhold til dine krav og behov, da et system uden de nødvendige funktioner vil begrænse dig, mens et system med for mange funktioner vil forvirre dig mere end de gavner dig.

2. En god fragtaftale
Én af de største udgifter forbundet med driften af en webshop er fragten af dine produkter ud til dine kunder. Derfor er det også en rigtig god idé at investere noget af din tid i, at forhandle en god fragtaftale. Der findes mange virksomheder på det danske marked, der kan levere både til pakkeshops og direkte til kunderne, men der skal selvfølgelig ikke være nogen tvivl om, at DAO, Post Danmark og GLS er de mest brugte og mest populære fragtfirmaer.

3. Professionel markedsføring
Din webshop er ikke meget værd uden den korrekte markedsføring. På nettet findes der et væld af måder hvorpå du kan markedsføre dig selv, men du kommer dog bestemt ikke udenom at skulle arbejde med f.eks. søgemaskineoptimering (også kaldet for SEO), Google AdWords (reklamer på Google) og naturligvis heller ikke annoncering på Facebook. Du vil naturligvis opnå det bedste resultat ved at kombinere flere forskellige typer af markedsføring på nettet, da du dermed kan nå dine kunder gennem flere forskellige kanaler.

4. E-Mærket
Hvis du driver forretning på nettet, så handler det naturligvis om at skabe et troværdigt billede ud af til. Det kan du gøre på flere forskellige måder, men der skal bestemt ikke være nogen tvivl om, at én af de absolut bedste måder er ved at blive godkendt til E-Mærket. Det kræver at din webshop lever op til en række krav, men det er blot en bonus, da det hjælper dig til at få bedre styr på din webshop og at skabe en troværdig hjemmeside. Et eksempel på en E-Mærket webshop kunne være Spilcompagniet.dk.

5. Service og kundesupport
Ét af de vigtigste punkter i forhold til at drive en succesfuld webshop er - uden tvivl - at have styr på sin service og kundesupport. Det kan give dine potentielle kunder et helt andet billede af, hvad du driver for en webshop og hvor reel, du er, hvis du sørger for at have godt styr på din kundesupport og hvis du sørger for at yde en rigtig god service.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen