Berlingske Business
17:17Ejendomsaktie lukker med voldsomt fald
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Fem måder du kan skabe trafik til din webshop

purchasing-689442_640.tmp.jpg

Hvis du ønsker at drive en webshop, så er det naturligvis også vigtigt, at du arbejder med at drive trafik til din webshop. Det kan gøres på mange måder, men det er ikke alle måder, der er lige effektive og ligeledes er det bestemt heller ikke alle metoder, der befinder sig indenfor et budget, hvor alle webshopejere kan være med. I den her artikel finder du fem måder hvorpå du kan drive trafik til din webshop og dermed også forøge salget. Vi har snakket med WebItNow, som driver en række webshops, herunder eCykelhjelm.dk, som på meget kort tid er blevet en af de største webshops inden for cykelhjleme i Danmark.

1. Søgemaskineoptimering
Der skal ikke lægges skjul på, at dine kunder er mest købevillige, når de selv søger efter produktet på en søgemaskine som f.eks. kunne være Google. Derfor er det naturligvis også relevant at være godt placeret på de søgeord eller søgefraser, der har relevans for din webshop og de produkter, du sælger. Du kan opnå bedre placeringer i søgemaskiner som Google ved at arbejde med den disciplin, der kaldes for søgemaskineoptimering og i daglig tale oftest blot bliver forkortet som SEO.

2. Google AdWords
Her er der tale om en metode til at trække trafik til din webshop, der minder rigtig meget om den ovenstående. Forskellen på de to er dog blot, at når du arbejder med SEO, så arbejder du med den organiske del af søgeresultaterne i Google. Hvis du derimod arbejder med Google AdWords, så er det reklamerne øverst og til højre for søgeresultaterne, du arbejder med - det oftest er en hurtigere og nemmere metode til at drive trafik ind på din webshop sammenlignet med SEO.

3. Facebook-annoncer
Facebook er det mest brugte sociale medie i Danmark og dermed også ét af de mest besøgte websites i hele landet. Derfor er det naturligvis også oplagt at gøre brug af Facebook-annoncer til at trække trafik ind til din webshop. Du har mulighed for at lave en meget specifik målgruppe, når du arbejder med annoncering på Facebook og du har ligeledes også mulighed for at sætte remarketing op, så du viser reklamer for folk, der har besøgt din hjemmeside eller måske endda lagt noget i kurven.

4. Bloggertrafik
Der skal bestemt ikke være nogen tvivl om, at der findes rigtig mange danskere, der arbejder rigtig seriøst med deres blog og det har også betydet, at de har fået opbygget en meget stor læserskare. Det har du mulighed for at udnytte, hvis du ønsker at reklamere på en blog eller måske endda købe dig til et sponsoret indlæg på en relevant blog. Det kan skabe rigtig meget eksponering og det kan give god trafik til din webshop, da du selv kan udvælge den eller de blogs, du gerne vil bruge.

5. Google AdSense
Den sidste metode til at trække trafik til din webshop på vores liste er Google AdSense. Det er de reklamer, du ser fra Google på alle mulige hjemmesider. Du har selv mulighed for at vælge, om du kun vil vises på specifikke hjemmesider, hjemmesider inden for bestemte kategorier eller lignende - du kan målrette det rigtig meget og du kan endda også bruge det til remarketing.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen