Berlingske Business
15:48Udsigt til skattereform sender amerikanske aktieindeks i rekord
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Bliv fundet på akutte problemer i din virksomhed

keyboard-824317_1280.tmp.jpg

Drømmer du om at tiltrække flere besøgende fra Google og de øvrige søgemaskiner? I så fald kan du ikke komme uden om at beskæftige dig med SEO, hvor der er mange optimeringsmuligheder.

Ønsker du at blive mere synlig i søgemaskinerne, skal du ikke blot beskæftige dig med linkbuilding. Det er nemlig mindst lige så vigtigt, at du arbejder med intern SEO, hvor der skal være særlig stor fokus på content.

Introducér brugerne for løsninger på problemer
Når du skal optimere din hjemmeside, bør du undersøge, hvad dine potentielle kunder søger efter. I den forbindelse vil du kunne gøre dig selv en stor tjeneste ved at lave en grundig søgeordsanalyse. Når det handler om at blive fundet på akutte problemer, bør man hovedsageligt have fokus på longtail søgeord. Du kunne f.eks. starte med at fokusere på søgefraser med HV-ord, hvor brugerne er på udkig efter løsninger på forskellige problemer.

Der kunne f.eks. være tale om nogle af følgende søgefraser:

Hvilken bil skal jeg vælge?
Hvordan laver jeg et regnskab?
Hvilken tandlæge er den bedste?

Laver du en søgeordsanalyse, hvor du bruger forskellige tools, så kan du hurtigt finde frem til en lang række interessante søgefraser. Med udgangspunkt i din søgeordsanalyse, kan du gå i gang med at skabe indhold, som svarer på spørgsmål og problemer. Når du skal lave en søgeordsanalyse, kan du f.eks. bruge Google Keyword Planner, hvor du kan finde frem til de mest anvendte søgefraser i din branche.

Det er en taktik, som Tpfrb.dk har stor succes med. Virksomheden har formået at øge sin organiske trafik ved at give svar på tandrelaterede spørgsmål og akutte problemer.

Giv værdi til dine besøgende og tjen stort
Bliver du fundet på akutte problemer, og giver du værdi til dine besøgende, så vil det være guld værd for din forretning. Selvom det tager lang tid at skabe godt indhold, så vil det ofte være en rigtig god investering.

Er du klar til at give svar på problemer, kan du f.eks. oprette en blog, FAQ eller noget helt tredje på din hjemmeside. Således kan du oprette en særskilt side til hver enkelt spørgsmål, så dine besøgende hurtigt kan finde svar på de mest almindelige spørgsmål.

Det er en realitet, at godt indhold bliver belønnet af både besøgende og søgemaskiner. Det er dermed en win-win situation, hvor du kan erobre attraktive placeringer i søgemaskinerne. Det giver tilmed mulighed for at arbejde med linkbait, hvor eksterne hjemmesider naturligt linker til dit indhold. 

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen